1.8

Askungen II: Drömmen slår in

Askungen och hennes prins har gift sig och Askungen har flyttat in i det stora slottet. Där måste hon lära sig hur hon ska leva som en äkta prinsessa. Hennes första uppgift blir att arrangera Kungens årliga bankett. Som tur är har hennes goda vänner, mössen Jack och Gus, flyttat in tillsammans med henne. Den goda fen gör också allt för att Askungen ska lyckas med sitt nya liv. Tillsammans får de lösa svåra uppgifter och uppleva många spännande äventyr i sitt nya hem.

Originaltitel Cinderella II: Dreams Come True
Alternativ titel Cinderella 2, Askungen 2
Regissör John Kafka
Manus Jill E Blotevogel, Tom Rogers, Jule Selbo
Genre 2000-tal, Animerad, Familjefilm, Fantasy, Romantik
Skådespelare Jennifer Hale (röst), Rob Paulsen (röst), Corey Burton (röst), Andre Stojka (röst), Russi Taylor (röst), Susanne Blakeslee (röst), Tress MacNeille (röst), Holland Taylor (röst), Christopher Daniel Barnes (röst), Frank Welker (röst)

2018-11-11
Jösse, detta borde till och med vara rena skräpet för barn att se..
RadioSaga
2017-04-09
En uppföljare som jag minns var lite spännande som barn men, den var ej nödvändig i världen av Disney. Dock ser jag den mer gjord som ett avsnitt i en egen serie. Som Aladdin och Lilla Sjöjungfrun fick sina egna - så hade det funkat väldigt bra!
silvertrain
2013-10-09
En riktigt fin film och bra uppföljare. Förstår inte vad,det är som många har emot Disneyuppföljare faktiskt. Precis som i trean så gillar jag hur (spoiler) den ena styvsystern Petronella blir en snäll tjej och kompis med Askungen. Klar trea.
TheHorrorfan
2011-11-01
varför?
Seger
2009-11-30
totalt meningslöst. En film är det inte. Mer dåliga episoder för disneydags.
Carie
2008-09-30
Lite mysig
heeeello
2008-05-27
Helt okej, är positivt överraskad av de uppföljare som disney har gjort ändå
Saikano
2008-04-24
Historien om Petrionella var ju söt :)