2.1

Assassin's Creed

Genom banbrytande teknik som låser upp Callum Lynchs genetiska minnen får han uppleva hans förfader Aguilars äventyr i 1300-talets Spanien. Callum upptäcker att han härstammar från ett mystiskt och hemligt sällskap, Assassinerna, och erhåller kunskap och förmågor för att ta sig an den grymma och kraftfulla Tempelherreorden i nutid.

Originaltitel Assassin's Creed
Alternativ titel Assassin's Creed: The Movie
Regissör Justin Kurzel
Manus Adam Cooper (II), Bill Collage, Michael Lesslie
Genre Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Michael Fassbender, Marion Cotillard, Jeremy Irons, Brendan Gleeson, Charlotte Rampling, Michael K Williams, Denis Ménochet, Ariane Labed, Khalid Abdalla, Essie Davis, Matias Varela, Callum Turner, Carlos Bardem, Javier Gutiérrez, Hovik Keuchkerian
Filmnummer 120195

Andreas_
2022-01-13
Riktigt dålig filmversion av en välgjord och bra spelserie, men som vanligt så lyckas aldrig Hollywood göra en välgjord och bra film av ett spel, bästa jag sett är väl The Witcher hittills men den serien är dock gjord efter böckerna och inte direkt själva spelet, Warcraft är ett annat praktexempel på att Hollywood helt enkelt inte fixar det när ett spel ska bli film, inte ens när dom samlar så många bra skådisar som i denna film, vi har Michael Fassbender, Marion Cotillard, Jeremy Irons, Brendan Gleeson, Charlotte Rampling, Michael K Williams och ändå lyckas det inte, dessa suveräna skådisar är det enda som gör filmen lite intressant och att man lyckas bibehålla intresset, för manuset är verkligen katastrof och regissören Justin Kurzel lyckas inte heller fånga en med snyggt kameraarbete tyvärr, så betyget blir dock endat en stabil 2:a och det är framförallt tack vare Fassbender som är alltid suverän framför kameran och hans kollegor är nästan lika bra, förstår dock inte hur alla dessa bra skådisar ställde upp att göra denna film, men antar att lönen måste ha varit riktigt fet, man kan väl säga så här, är man ett fan av t.ex Fassbender eller vill se svenske Matias Varela dyka upp i en liten bi-roll så borde man se denna, är du ett fan av spelen så undvik och slösa absolut inte bort en trevlig lördagskväll på denna film utan se den i så fall när du ligger bakis hemma i soffan en tråkig söndag...betyget blir en stabil 2:a
Abigor
2021-01-07
Vill verkligen gilla detta, men tyvärr belönas man inte för att ge det en chans, blir bara sämre o sämre med tröttsamma fightingscener i trista miljöer.
peu-depeu
2021-01-01
Otroligt förvirrande film, som måste vara hundra gånger värre om man inte känner till spelen. Filmen börjar med både exponering i text och prat, vilket blir segt, men det hjälper inte att de senare knappt förklarar någonting och det blir svårt att investera sig i varför saker händer. För att action ska bli bra behöver vi förstå konceptet, vilka regler som gäller, vad som står på spel och varför vi hejar på hjälten.
hsimpson
2020-12-28
Het kandidat till att vara den sämsta filmen jag sett i år. Kalkon utan dess like.
Krilledood
2019-02-24
Bortsett från vackra vyer och estetik som påminner mycket om spelen är det här ren smörja. Alldeles för stor del av filmen utspelas i "nutiden" som är den minst intressanta delen av filmen, handlingen är sjukt barskrapad och musiken känns otroligt störande och inte alls trogen spelens sköna toner. Jag hade väldigt låga förväntningar, men det här är till och med Uwe Boll-dåligt.
Olof_Gronlund
2019-01-02
Ganska usel, störde mig på att man hoppade mellan verklighet och det fiktiva i slagsmålen med. Blev bara lite kladdigt och b-igt allt.
Zebulonm
2018-04-17
Nutiden ä rätt kass men det som hände i Spanien e helt ok...
Christofer
2018-01-19
Såg filmen i 10-15 omgångar pga att jag är föräldraledig med en rastlös liten kille hemma. Det bidrog nog inte till att höja upplevelsen direkt. Men oavsett var det väl ingen toppenrulle tycker jag, rätt ointressant överlag. Mediokert skådespeleri från alla håll dessutom. Trist slut.
Tenchi
2018-01-14
Filmer baserade på spel blir sällan bra och den här är inget undantag. Tunt manus, rörig action som är så snabbklippt att man undrar om dom själva var så missnöjda att dom klippte det så ingen ska hinna se nått. Dom logiska luckorna ska vi inte ens nämna.
Henkepedia
2017-12-31
En av de bättre filmerna som är baserat på spel och det säger en del då många inte klarat de tidigare.