Asterix i Amerika

I Gallien, 50 år före vår tidräkning, plockar druiden Miraculix örter till den magiska trolldrycken som gör hans bybor oövervinnliga. Plötsligt blir han tillfångatagen av romerska soldater med order från Caesar att slänga honom över världens ände. Asterix och Obelix seglar ikapp sin bortförda druid och hamnar i Amerika. På den nya kontinenten träffar de indianer som inte alls är förtjusta i långväga besökare.

Originaltitel Asterix in Amerika
Regissör Gerhard Hahn
Manus Thomas Platt, Rhett Rooster
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, 90-tal
Skådespelare Peer Augustinski (röst), Ottfried Fischer (röst), Harald Juhnke (röst), Ralf Wolter (röst), Jochen Busse (röst), Thomas Reine (röst), Michael Habeck (röst), Andreas Mannkopff

Applekingen
2016-12-13
Slutet när de slåss mot romarna är det ända bra med filmen. Resten av filmen suger. Röstskådespelarna på svenska suger också.
Biberkolben
2015-04-14
Efter en omtitt kan jag fortfarande konstatera att den är sämst i serien. Värdelös midimusik, värdelösa skådespelare, värdelösa och onödiga datoreffekter och värdelösa sånger. Dessutom insåg jag nu att de har snott en hel del animation från iallafall "Gallernas hjälte" och "Bautastensmällen". Med en budget på 19 000 000 DEM borde man ju ha råd att animera själv anser jag, OCH spela in vettig musik. Vart tog pengarna vägen?
larsen1976
2015-03-11
Sonen tyckte den var rolig. Jag tyckte att den var så där... den sämsta av de jag sett hittils.
Biberkolben
2014-04-24
Helt klart sämst i serien och dåliga röstskådespelare på såväl engelska som svenska.

2012-09-14
Mycket snygg Asterix-film med riktigt bra musik (för en gångs skull) och roliga detaljer. Särskilt den med björnen och skylten "Trespassers will be slaughtered, P.s. We are not kidding" ^^ Mycket sevärd.
Utvandrare
2012-03-10
BAJS.
Semiramis
2008-11-08
Kul att Craig Charles gör Asterix röst!
menschenfeind
2008-07-15
Sång- och dansscenen i mitten kunde gärna klippts bort.
Cyphax
2008-06-11
Inte riktigt lika bra som de andra, en svag trea.
Saikano
2008-01-04
Indiantjejen såg väl lagom slampig ut, men annars var den ganska kul :)