2.1

Astérix och britterna

Asterix och Obélix är tillbaka i ett nytt stort äventyr! Nu måste den starke gallen och hans vildsvinsälskande och rundmagade kompis ta sig över den brittiska kanalen och hjälpa Asterixs kusin Anticlimax att kämpa mot Julius Ceasar och invaderande romare.

Originaltitel Astérix et Obélix: Au Service de Sa Majesté
Alternativ titel Asterix & Obélix och britterna, Astérix and Obélix: God Save Britannia, Astérix and Obélix: On Her Majesty's Secret Service
Regissör Laurent Tirard
Manus Grégoire Vigneron
Genre Komedi, Familjefilm, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Gérard Depardieu, Edouard Baer, Fabrice Luchini, Catherine Deneuve, Guillaume Gallienne, Vincent Lacoste, Valérie Lemercier, Charlotte Le Bon, Jean Rochefort, Gérard Jugnot, Dany Boon, Bouli Lanners, Götz Otto, Dolores Chaplin, Michel Duchaussoy

2021-05-11
Att en respekterad skådis som Gérard Depardieu var/är ställer upp på något sånt här är för mig en gåta...
Hanness
2019-11-04
Den sämsta utav alla Asterix filmerna.
myslas
2015-08-30
Har en del scener som man skrattar gott åt. Småmysig matinéfilm som är lite för lång.
2015-01-18
Att jag redan innan jag kunde läsa bläddrade i albumen om Asterix och Obelix har gjort att dessa karaktärer var en stor del av min barndom. Så varje gång en av dessa franska live-action-filmer om dessa berömda galler kommer så missar jag inte chansen att se det. Jag gillar denna film då skådespeleriet inte känns så överdrivet animerat och historien är rätt kul. Både det franska originalljudet och den svenska dubbningen är riktigt bra. Problemet är väl att filmen är ungefär 20 min för lång.
Biberkolben
2014-02-10
GALLERN*. Inte "gallen"...
yrkeschaufföre
2014-02-10
Lite för lång och utdragen. Men det är gott om scener som är kul så jag kommer att se fler filmer.
AjaxSwan
2013-11-02
Äh, vad fan, detta var ju riktigt bra. Piraterna var med som sig bör, Depardieu gör en klockren Obelix och specialeffekterna ger seriealbumskänsla. Gott så! 4:a (7/10)
AdamB-film
2013-05-07
Funkar utmärk för yngre publik. För min del blir det lite väl larvigt. Sen såg jag den i dubbad version - det ger ju aldrig pluspoäng...
RunRiot
2013-04-01
Bland de sämre Asterixfilmerna jag sett, men fortfarande väldigt rolig på sina håll. Den var lite för långdragen och en del scener kändes inkastade på konstiga ställen mest för att fylla ut tiden. Gillar dock att de hittat en Asterix som för en gångs skull inte är en tönt. Däremot är han lite väl känslokall. Helt okej, men inte nån höjdare i serien.
fredrikegerman
2013-03-31
Den här var ju riktigt kul! Bra dubbat till svenska och humor som passar både stora och små. Det ska tilläggas att mina förväntningar var ytterst låga