Asterix och hans tappra galler

Romarna ockuperar hela Frankrike, med undantag för en liten by i Gallien där invånarna är oövervinnerliga. Dit sänds en spion för att ta reda på vad det är som gör dem så starka.

Originaltitel Astérix le Gaulois
Regissör Ray Goossens
Manus Willy Lateste, Jos Marissen, László Molnár
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Action, Äventyr, 60-tal
Skådespelare Roger Carel (röst), Pierre Tornade (röst), Henri Labussière (röst)

2021-05-09
Också en rätt kul film...
Applekingen
2016-12-13
Okej film men inte lika bra som de andra tecknade. Tyckte Obelix skulle ha vart med mer och att det inte skulle ha bara vart fokus på Asterix och Miraculix.
2014-11-09
När jag var barn läste jag allt om Tintin, Lucky Luke och självklart Asterix och Obelixs äventyr. Lika mycket om inte mer älskade jag de tillfällena då jag fick möjlighet att se de tecknade filmerna. Idag är man inte så imponerad av vad man ser men den vinner på höga nostalgipoäng för man blir alldeles varm inombords när minnena gör sig till känna.
LTT86
2014-07-13
Jag älskar Asterix, jag läste alltid serietidningar och titta alltid på tecknade filmer med Asterix och älskar filmerna, men det här!? F-n vad tråkig, så j--la dålig animera och så hemsk röstskådespelare det var! Så himla pinsamt att jag vägra acceptera att det är från en av mina favorit barndom serie! Jag går och titta på "Gallernas hjälte".
Djason
2013-08-28
Asterix är alltid bra och denna är inget undantag, men det finns bättre tecknade med Asterix helt klart.

2012-08-25
Sköna underfundiga meningar med tecknad film som fortfarande funkar att se på.
Gialloblu
2012-06-14
Vem castade de svenska rösterna?
Fredzon_M
2012-04-10
Hujeda mig vad trist. Barndomsfavorit som jag skulle låtit vara.
FelixLindgren
2012-03-26
"tärningen är kastad" , "var då?"
Z3rog
2010-03-19
Inte lika grym som de andra, rösterna är inte så bra, men har sina roliga delar.