2.4

Astérix & Obélix: Uppdrag Kleopatra

Våra vänner Asterix och Obelix beger sig i detta nya stora äventyr tillsammans med Miraculix - och naturligtvis Idéfix - från sin lilla galliska by till det exotiska Egypten. Tillsammans har de tidigare lyckats klara av storheter som Caesar och hans här, men vad händer när dessa hjältar möter en kvinnas list och charm i form av den ryktbara Kleopatra? Äventyret tar sin början med en vadslagning på hög nivå mellan Kleopatra och Caesar. Kleopatra hävdar att hon kan låta uppföra ett praktfullt palats inom loppet av bara tre månader. Numerobis får order om att detta till synes omöjliga uppdrag genomförs.

Originaltitel Asterix & Obélix: Mission Cléopâtre
Alternativ titel Asterix & Obelix: Mission Cleopatra
Regissör Alain Chabat
Manus Alain Chabat
Genre Komedi, Familjefilm, Äventyr, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Gérard Depardieu, Christian Clavier, Monica Bellucci, Jamel Debbouze, Alain Chabat, Edouard Baer, Gérard Darmon, Claude Rich, Noémie Lenoir, Marina Foïs, Dieudonné, Mouss Diouf, Bernard Farcy, Jean Benguigui, Michel Crémadès, Jean-Paul Rouve

yrkeschaufföre
2019-06-30
Jag har inte läst serierna som lite men uppskattar verkligen de här filmerna (som barnfilmer) Roliga och snygga.
2014-11-09
Det är de underbara seriealbumen av Albert Uderzo och René Goscinny som ligger till grund för denna filmatisering. Filmen som ses bäst på franska med svensk text är även den rolig. Skådespelarna gör ett bra jobb och specialeffekterna är underbara. Någon som bör nämnas är Monica Belucci, hon är så sanslöst vacker här. 3+
AmyTatti
2014-08-30
Småkul för stunden, men inget varaktigt intryck.
yrkeschaufföre
2014-03-31
Jag såg om den på franska och det hjälpte upp den till en trea. Men är de inte lite väl elaka mot piraterna?
Taandborste
2014-03-23
Fånigt, lite roligt, men mest fånigt...

2012-04-28
Riktigt kul!
Ola_Schubert
2011-12-03
Faktiskt över mina långt ställda förväntningar: Lite småkul ibland och att Monica Bellucci spelar kleopatera är inte helt fel. Men grundstoryn känns lite bakvänd. För i verkligheten så tog det de gamla egypterna sex månader att hugga ur, frakta och resa en obelix. Medan det tog 1800 -talets franskmännen 30 år att frakta och resa en obelix i Frankrike. En mycket stark tvåa i betyg får det bli. Duger, utan vidare, som ströunderhållning, om inget bättre finns att tillgå.
Pyramidhead
2011-08-17
Funkade när jag var yngre, inte nu.
RunRiot
2011-06-15
Ganska rolig och rätt underhållande, men det finns bättre filmer i serien.
Brouhaha
2010-09-29
Barnslig och kul. :) Sedan finns det ju även vissa... "aspekter", i filmen, som höjer upplevelsen.