Ät mej!

Jamón är spanska för skinka. Men det är också namnet för frestande kvinnor. Silvia är en sådan. Det anser främst rikemanssonen José Luis, som nu gjort Silvia gravid. Inte bra! Det anser främst José Luis mamma, Conchita, som äger byns stora kalsongfabrik. För inte nog med att Silvia är fattig, hon är dessutom dotter till Carmen, traktens hora. Snabbt anlitar Conchita byns buffel Raúl. Eller tjur snarare. I alla fall är han utrustad som en sådan, vilket hela byns kvinnfolk kan observera i annonserna där han fyller ut fabrikens kalsonger till bristningsgränsen. Raúl ska nu förföra Silvia och locka bort henne från sonen.

Originaltitel Jamón, jamón
Alternativ titel Ät mig, A Tale of Ham and Passion
Regissör Bigas Luna
Manus Quim Monzo, Cuca Canals, Bigas Luna
Genre Drama, Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Penélope Cruz, Javier Bardem, Jordi Mollà, Stefania Sandrelli, Anna Galiena, Juan Diego, Tomás Martín, Armando del Río, Diana Sassen, Chema Mazo, Isabel de Castro Oros, Nazaret Callao

AlbertSpica
2013-11-02
Lagom underhållande från början till slut. Cruz är ögongodis.
kakbakarn
2010-08-08
Ganska underhållande och eggande, och det är förstås inget att fnysa åt en bakissöndag. Tycker ändå inte att filmen når några högre höjder. Bra men inte bättre.
sunvalley
2008-09-22
Det är en väldigt symbolfylld film, jag tror folk missar det. Ta t.ex. alla ätmetaforer, och scenen när den mesiga killen slår sönder tjurpappfiguren. Annars då? Penélope Cruz lyfter den här historien. Snudd på en fyra.
Quartz
2008-07-28
relationsdrama som spårar ur. typ :) men inte så dum ändå. javier och penelope i "tidiga" roller är ju kul att se förstås.
jonbo
2008-05-14
Känslolös och inte särskilt märkvärdig film.
Mapadaz
2008-02-10
Dåliga scener gjorde den nästan komisk! Min halv-konstiga spanska lärare älskar denna och vi fick se på den på en lektion! Han såg psycho ut, under varje sex-scen!
Julii
2008-01-31
man börjar ju undra när eftertexterna var filmens höjdpunkt...
Count_Duckula
2007-12-31
Kunde varit lite sämre, kanske...
syrsa_
2007-06-07
Jag ger den en svag trea!
magsnus82
2006-09-29