Atari: Game Over

Dokumentär som följer speljätten Ataris uppgång och fall, och undersöker ryktena om att företaget grävde ner miljontals spelkassetter av fiaskospelet ET i New Mexicos öken.

Originaltitel Atari: Game Over
Regissör Zak Penn
Manus Zak Penn
Genre 2010-tal, Dokumentär

BarryHero
2017-06-26
Intressant att se personerna bakom det ökända ET-spelet. Underligt hur et t sådant imperium bara kunde falla.
snubbel
2016-09-15
Finns på URplay till mars -17 http://urplay.se/program/190618-atari-game-over
annihilat0r
2016-08-06
"Atari: Game Over" är en fin dokumentär för datorspelande nostalgiker, eftersom den behandlar speljätten Ataris uppgång och fall samt undersöker ryktena om att företaget grävde ner tusentals spelkassetter av fiaskospelet ET i Arizonas öken. Dock är jag personligen för ung för att ha varit med under Atari-eran, men upplevelsen är intressant ur ett historiskt perspektiv.
MaxMackan
2016-05-03
Rolig och underhållande, men inte mer.
2016-03-28
Alldeles för mycket om uppgrävningen och för lite om vad som låg bakom Ataris fall.
Necross
2016-02-02
Bra ämne, men väldigt platt berättat.
Rehn108
2015-12-31
Intressant ämne men ganska dåligt genomförd. Det kändes gång på gång som att filmmakarna testade en stil, sedan testade en ny osv. Och jag vet inte om jag är såld på dess val av dramaturgi eller tidsåtgång till olika fokus heller.
Raimo_1985
2015-12-23
Amerikansk skit-dokumentär av värsta sort. Hade kunnat bli intressant.
tystponce
2015-06-15
Störde mig enormt på "berättarkillen".Han spelar medvetet dum och är allmänt irriterande. Om han fokuserat på att berätta istället för att försöka vara rolig så hade betyget blivit högre.
Nintendo64
2015-05-02
Snubblade över denna på netflix. Trevlig och lättsam underhållning