Atlantis - Milos återkomst

Mystiska saker sker i världen och de verkar ha kopplingar till den vackra undervattensstaden Atlantis. Atlantisexperten Milo och prinsessan Kida får resa till Nordsjön där odjuret Kraken sägs härja. De får också åka till en ökenstad där föremål från Atlantis har hittats. Mysteriet tätnar när ett gammalt nordiskt spjut som ska kunna orsaka jordens undergång stjäls från professor Whitmore. Vem eller vad är det som hotar världen?

Originaltitel Atlantis: Milo's Return
Alternativ titel Atlantis 2
Regissör Thomas Hart
Manus Steve Englehart, Henry Gilroy, Thomas Hart, Kevin Hopps, Marti Isenberg, Tad Stones
Genre Animerad, Familjefilm, Äventyr, 2000-tal
Skådespelare Phil Morris (röst), James Arnold Taylor (röst)

peu-depeu
2021-02-01
Pinsamt hur Disney ens släppte igenom tre pilotavsnitt till en nekad tv-serie som uppföljare på Atlantis. Historierna är inte sammanvävda, ingen suspens byggs upp, ingen karaktär utvecklas, inget får konsekvenser. Animationen är bedrövlig.
Portugallien
2013-07-09
foppa99
2013-07-01
Skrattretande
BROBJO
2012-12-26
den första var inte så bra och denna är sämre... Gillar inte den kantiga tecknarstilen heller.
TheMusicalBox
2012-10-21
Fan ta er Disney! Att ens släppa en så tråkig uppföljare till en lysande film borde vara ett skämt.
TheHorrorfan
2012-01-29
Fortfarande rätt så bra men 1an är mycket bättre.

2010-05-26
håller med Chris90
Saikano
2008-01-10
Fattade inte ens samanhanget med de olika mystiska händelserna, kändes mer som en tv-serie i en film o.O Jag led mig igenom filmen, sämsta tvåan någonsin!
Gnomeäpplet
2007-11-10
lol! dålig!
FilmGuden
2007-07-05
Mikael Persbrandt är fantastisk som en kraftig, svart man. I övrigt vanlig halvtrist sörja som hovas ut. Svag tvåa.