1.4

Atlas Shrugged: Part III: Who Is John Galt?

Allting närmar sig en kollaps när staten fortsätter att utöva sitt brutala våld mot landets mest produktiva. Dagny Taggart har äntligen hittat John Galt och de många industriledare som försvunnit på senare år. De har dragit sig tillbaka till en hemlig bosättning där de kan leva enligt sina egna principer, skilda från det kollektivistiska samhället. Nu ställs Dagny inför valet att stanna hos dem eller återvända till samhället, driva sitt järnvägsbolag och kämpa mot korrupta politiker för bättring.

Originaltitel Atlas Shrugged: Part III
Alternativ titel Atlas Shrugged: Part 3
Regissör James Manera
Manus James Manera, Harmon Kaslow
Genre 2010-tal, Drama, Mysterium, Science Fiction
Skådespelare Joaquim de Almeida, Stephen Tobolowsky, Tony Denison, Ned Vaughn, Rob Morrow, Greg Germann, Larry Cedar, Brent Briscoe, Eric Allan Kramer, Mark Moses, Laura Regan, Kristoffer Polaha, Jeff Yagher, Lew Temple, Louis Herthum, Peter Mackenzie

Robkiller
2019-01-06
Segt drama med politiska undertoner. Lågbudgetproduktion med risiga skådespelare och kass handing gör det inte direkt bättre.
Pasta
2016-02-01
sjukt dålig. Så jäkla trist att de bytt skådespelare. Dåliga skådespelare, dålig story, uppbyggd handling i två filmer för ingenting.
sunnhed
2016-01-04
Som ett stort fan av boken är det alltid svårt att efteråt möta filmens tolkning. Efter att ha sett alla tre delarna så kan jag konstatera att ingen skådespelare briljerar, det är störande att konceptuell design och skådespelare ändras mellan alla filmer, berättandet gör varken boken eller Rand rättvisa. Jag tänker inte ge mig in i kommentarer om Rands politiska poänger, det är en annan diskussion. Filmerna håller dock inte måttet.
jonbo
2015-04-09
Uselt är bara förnamnet. Ett hopklistrat kaos av dåligt skådespel, dramatisk musik och vackra vyer, allt insvept i Ayn Rands idévärld (som jag kanske inte är nåt stort fan av).