1.9

Atomic Train

Ett företag som arbetar med överblivet kärnvapenavfall får i uppdrag att frakta bort en rysk atombomb och för att hålla nere kostnaderna besämmer man sig för att frakta bomben med godståg. Men tåget, som är fullastat med farligt och lättantändligt gods, spårar ur och skenar rakt mot staden Denver, där invånarna snart råkar i total panik och gör vad som helst för att fly staden.

Originaltitel Atomic Train
Regissör Dick Lowry, David Jackson
Manus D Brent Mote, Phil Penningroth, Rob Fresco
Genre Thriller, 90-tal
Skådespelare Kristin Davis, Mena Suvari, Rob Lowe, Esai Morales, John Finn

Skapad 2004-08-31 av cineasten89
Det är ingen bra film, och det är synd. För storyn är för igenkännlig och med B-vibbar. Sen är det ju Rob Lowe som är hjälten. Det blir inte bra. Han är inte typen man vill se som en hjälte...   Läs mer »

Robkiller
2018-11-23
Det här var väl egentligen riktigt risigt... men blev oväntat nog lite underhållande i alla fall.
2017-09-11
Pretentiös och många gånger ologisk tv-rulle på sisådär 2 tim 40 min. Men döm om min förvåning när jag tyckte om den. Det blir aldrig direkt tråkigt och produktionen känns ändå rätt påkostad. Passade bra en måndagskväll.
Djason
2016-04-29
Bra skådisar i en fruktansvärt dålig gjord film.
RunRiot
2013-02-11
Sjukt overkligt... Rob Lowe kan ju inte åka tåg!
amam
2012-11-29
Ja, den är dum. Så otroligt dum. Om det inte var för att jag gillade temat så hade jag nog aldrig ens tittat klart på den. Men. Jag gillar kärnvapenkatastroffilmer. Svag tvåa.
BluePrint_1985
2011-12-02
Hur många faktafel kan man stoppa in?
oscarbob
2009-09-28
Den här gick på TV en gång i veckan för ett år sedan ungefär, något måste det vara.
saxen11
2009-03-02
så sjukt dålig
queerish
2008-10-22
usch så dålig. män, dryg, idiotiska repliker och manus och urusel film.
Sim88
2008-06-30
tar den aldrig slut!??!?!?! svaret är nej