3.2

Atomik Circus

En våldsam Romeo och Julia-historia. James Bataille och Concia är kära i varandra. James får ett fängelsestraff på 133 år när han på motorcykel försöker imponera på Concia.

Originaltitel Atomik Circus - Le retour de James Bataille
Alternativ titel The Return of James Battle
Regissör Didier Poiraud, Thierry Poiraud
Manus Jean-Phillippe Dugand, Marie Garel-Weiss, Didier Poiraud, Thierry Poiraud, Vincent Tavier
Genre Komedi, Äventyr, Skräck, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Benoît Poelvoorde, Vanessa Paradis, Jason Flemyng, Jean-Pierre Marielle, Venantino Venantini, Vincent Tavier, Bouli Lanners, Jacky Lambert, Dominique Bettenfeld, Mar Sodupe, Vincent Belorgey, Daniel Cohen

Skapad 2019-11-16 av Rubbermonster
Jason Flemyng spelar stuntmannen James Bataille (James Battle) som anländer till den lilla staden Skotlett i de franska träskmarkerna (som ser aningen mer ut som Florida än Frankrike. Lite som den ...   Läs mer »

Gröne_Orm
2013-06-10
Jag har ofta skyllt modern fransk film för att vara visuellt vulgär (klippt som en musikvideo, om någon minns sådana), men när den berättar så viktiga historier som denna så fungerar det ändå.
HerrArne
2009-04-04
Helgalen genreblandning som funkar.
Rubbermonster
2009-02-21
Helt jävla suverän. Det hade varit en femma om det inte varit för det rätt usla slutet
Mat1az
2008-06-26
Helt okej film faktiskt. Rätt speciell och väldigt psykadelisk, passar förmodligen inte alla i smaken. Jag tycker genre-mixen var riktigt underhållande och oväntad.
c0ma
2005-09-05
En vääääldigt speciell film.