Ator - stridsörnen

Ator måste rädda Sunya och uppfylla en profetia genom att döda ett hemskt spindelmonster.

Originaltitel Ator l'invincibile
Alternativ titel Ator, Ator, the Fighting Eagle
Regissör Joe D'Amato
Manus Joe D'Amato, Michele Soavi
Genre Action, Äventyr, Fantasy, 80-tal
Skådespelare Edmund Purdom, Sabrina Siani, Laura Gemser, Miles O'Keeffe, Ritza Brown, Dakar, Alessandra Vazzoler, Nello Pazzafini

papabobadiof
2015-01-28
O'Keefes barbar-outfit är tamefan helt oförglömlig!
schramm
2014-09-10
incest, björnungar och magiska rådjur är egentligen det enda du behöver och i ator blir vi bjussade på allt detta.
Ondskapt
2014-09-08
Idiotknas av italiensk klass med bra musik, en söt björn och fula hjälmar.
menschenfeind
2014-03-12
Miles O'Keefe är ju rätt fjollig och är varken en bra skådespelare eller har Arnolds karisma, men det är en helt okej Conankopia och avsevärt bättre än Deathstalker och liknande. Schysst soundtrack också.
Joyfulsounds
2013-04-16
Kan en film bli mer korkad? Den karaktär som verkar minst korkad är tamigfan björnungen, och det enda som gjorde att jag kunde hålla hoppet/modet uppe var att den då och då (turligen ganska ofta) dök in i bilden och styrde upp min behärskningssituation...
Djason
2012-06-02
Ett stort skämt jämfört med Conan!!
sicworld
2011-08-04
Haha sikken skit! :D
2011-07-04
Ator kämpar tappert med att vara i toppskiktet av dubbade italienska barbarer vilket funkar sådär. Musik och scenografi fungerar ovanligt bra och frigolitgrottorna står stadigt. Vackra Sabrina Siani är följeslagaren i detta rätt oblodiga äventyr där det bla fightas med blinda krigare, rådjur som blir osynliga och en jättestor och jättestel arg spindel. Den största behållningen är dock Ators frisyr som genast hade givit honom medlemskap i valfritt hårdrocksband från 80-talet.

2010-12-16
Underhållande men taffligt gjord. Inget jag skulle rekommendera men ändå sevärd.
karlmats
2010-11-30
Ja den har ju barbarer iaf, alltid ett plus i kanten. O'Keeffe är fit som få och i ungefär samma skådisklass som övriga hjältar från den här tiden och den här genren, d.v.s. ganska usel utan att vara störande så. En rätt träig historia med usla fightingscener ger en ganska intetsägande upplevelse. Två saker sticker ut, dels att Ator vill gifta sig med sin syster (vilket han också får tillåtelse till av sin far som glatt avslöjar att de inte alls är syskon i en helfestlig scen), och dels att han, i vad som kan vara tidernas julklapp, går in i skogen och hämtar en liten björnunge som han ger bort till sin syster. Att björnen sen följer med Ator resten av filmen är på ett sätt helt underbart. 2an var dock spikad väldigt tidigt. Slutfighten mot megaspindeln lämnar också en hel del att önska. Nej, såna här filmer måste innehålla en mängd medveten och omedveten humor för att bli bra, den här försöker inte ens vara rolig och är det heller inte. Halvkompetent men lite tråkigt.