3.6

Att återvända

Efter sin död återvänder Irene till sin hemby för att ställa till rätta det som hon inte kunde ordna medan hon ännu var i livet. Hennes spöke blir gradvis till en trygghet för hennes båda döttrar.

Originaltitel Volver
Alternativ titel To Return
Regissör Pedro Almodóvar
Manus Pedro Almodóvar
Genre Drama, Komedi, Kriminalare, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Penélope Cruz, Carmen Maura, Lola Dueñas, Chus Lampreave, Antonio de la Torre, Yohana Cobo, Blanca Portillo, Leandro Rivera, Yolanda Ramos, Carlos Blanco, María Isabel Díaz, Neus Sanz, Carlos García Cambero

Skapad 2019-12-14 av Filmguru
Det är sällan en film regisserad av spanjoren Pedro Almodóvar inte har ett manus helgjutet för filmens kvinnliga skådespelare. Tidigare verk som Kvinnor på gränsen till nervsammanbrott och fant...   Läs mer »

abnormal
2018-01-14
Mysig och välspelad.

2017-12-12
Han følger opp den fantastiske la mala educacuon men denne magnifikke fortellingen.
2017-10-22
arkiv
2017-02-26
Ointressant och tråkig.
WoodWoman
2015-06-04
Gillar i vanliga fall Almodovars, men den blev lite långradig och utdragen. Helt okej rulle men inget mer, en svag 3a.
Salvation_Mind
2015-02-12
3+ bra spanskt drama.
Greystalker
2014-10-21
Tycker mycket om Almodovars filmer!
sparriskrigarn
2014-06-10
Pratig och löjlig buskis. Det fanns ingenting i den här filmen som jag inte ogillade.
Dutch
2014-02-13
Mamma jag älskar dig!
Silvaa
2013-06-22
Bra skådespeleri, ja det var väl det enda som var bra. En hemsk film att titta på, jag mådde dåligt av att titta på filmen.