4.1

Att leva

Fugui är en spelgalen familjefar i fyrtiotalets Kina. På grund av sitt spelande förlorar han sitt hus och hans fru Jiazhen överger honom. Vi följer sedan Jiazhens och Fuguis öde under några omvälvande årtionden i Kinas historia.

Originaltitel Huo zhe

Dutch
2016-07-05
Grymt bra historia.

2016-06-19
en otrolig film. Vacker,rolig,sorglig. En fantastisk livsberättelse med ruggigt bra skådespelare
CarloMarx
2016-04-07
Vacker och välgjord men alldeles för förutsägbar. Och hur scenerna droppar ner, den ena efter den andra, i en monoton rytm.
Galivan
2015-02-16
Engagerande och fin berättelse med många starka intryck , mycket skildras över lång tid. Längre fram offrar man lite känslan av nuet när små episoder med tidsmellanrum avlöser varann och det blir aningen "duktigt". Men stark 4.
eraserheead
2013-12-18
Så himla vacker, älskade den här filmen från början till slut.
ecmart
2013-01-03
Absolut bara älskar den här filmen, har sett den flera gånger genom åren och den är lika bra varje gång! En av mina favoritfilmer!
#54
2012-12-27
Definitivt en av Zhang Yimous bättre.
Myllo
2011-11-29
Intressant att se betygsfördelningen på detta mästerverk hittills. 30 st 5:or , en 1:a och en 2:a
pufred
2011-11-29
historisk, social, politisk, kulturell, sorglig, vacker, rolig,emotionell, ett episkt melodrama som framförallt är mänskligt. Inte undra på att Zhang Yimou ligger top-3 i min regissörsstatistik.
Dreamink
2011-07-18
Jag inställer mig i hyllningskören och kan inte annat än ge högsta betyg till detta underbara drama. Regi och skådespeleri är på topp och jag satt gripen av berättelsen rakt igenom.