2.6

Att vara Ricardos

Filmen följer tv-stjärnorna Lucille Ball och Desi Arnaz när de ställs inför en kris som kan göra slut på deras karriärer och en annan kris som kan göra slut på deras äktenskap.

Originaltitel Being the Ricardos
Regissör Aaron Sorkin
Manus Aaron Sorkin
Genre Drama, 2020-talet
Skådespelare Nicole Kidman, Javier Bardem, J K Simmons, Nina Arianda, Tony Hale, Alia Shawkat, Jake Lacy, Linda Lavin, Ronny Cox

GrandMaster_E
2022-03-29
Lite smårörig film som har svårt att få fäste. Tur att skådisarna livar upp. JK Simmons framförallt är minnesvärd.
Vertov
2022-02-15
Aaron Sorkin levererar ännu en film med fantastisk dialog och Javier Bardem är enastående i sin roll. Dessvärre sänker Nicole Kidman helhetsupplevelsen pga hennes sönderopererade ansikte.
fridenpaden
2022-01-01
Jag har inte växt upp med Lucille Balls sitcoms och har endast sett "kända klipp" från youtube och liknande ställen. Därför är det svårt att relatera till den här filmen. Att koppla in den typiska "50-talskrisen" som många i branschen var tvungna att hantera förbättrar filmen men knappast tillräckligt. Kidman är möjligen i samma ålder som Lucille var vid detta tillfälle men jag har svårt att glömma "Botoxing the Ricardos" som dykt upp på många sociala medier på senaste tiden. Det enda jag kan titta på är hennes läppar och stela kinder. Och det för mig tyvärr ut ur magin.