3.2

Attack mot polisstation 13

Ett ungdomsgäng belägrar en nästan övergiven polisstation i Los Angeles. Icke att förväxla med filmen med samma namn från 2005.

Originaltitel Assault on Precinct 13
Regissör John Carpenter
Manus John Carpenter
Genre Mysterium, Kriminalare, Action, Thriller, 70-tal
Skådespelare Austin Stoker, Darwin Joston, Martin West, Tony Burton, Laurie Zimmer, Nancy Loomis, Charles Cyphers, Kim Richards

Skapad 2019-11-10 av BobbyPeru
John Carpenter debuterade med lågbudgetfilmen \"Dark Star\" från 1974, som driver med diverse science fiction-filmer. Hans andra långfilm är en polisthriller med action som handlar om ett hänsy...   Läs mer »

Skapad 2019-11-10 av ray
Vad säger man? Kanske John Carpenters allra bästa film, en av de bästa i alla fall. Ett mästerverk rakt igenom, spännande och välspelat och med en av vår tids störste skräckfilmsregissörer i...   Läs mer »

Astrojacob
2017-03-26
Vet inte hur han gör Carpenter men han lyckas göra varje liten scen laddad och spännande, trots egendomligt långsamt tempo. Läste att detta var Hans Zimmers favoritsoundtrack. Skön kult-Fyra.

2016-10-12
Kanske är detta Carpenters obehagligaste film, sett till hur likgiltig inför vad som brukar vara ok på duken, den är. Legendariskt soundtrack.
Solidus
2016-09-17
Svettig och intensiv actionfilm med sympatiska karaktärer. Grymt bra berättad!
Jämte
2015-06-21
Hade kanske för höga förväntningar som inte infriades fullt ut, men den är underhållande och stundtals väldigt spännande. Vet inte riktigt vad som saknas, jag kan inte klaga på någonting rent direkt. Musiken tillsammans med Austin Toker är det bästa i filmen.
LundstedtJ958
2015-01-16
Betygstrean innehåller en respektabel mängd skotthål. Relativt underhållande skotthål.
Ful_fisk
2014-03-26
Tidig John Carpenter. Har en hel del svaga scener, men regissörens briljans är omöjlig att värja sig mot. Schyst lågbudgetstämning, lysande musik, stark spänning… en bra thriller, helt enkelt. Scenen med glassbilen och den lilla flickan är helt fantastiskt bra.
origC-J
2014-03-02
Ett utmärkt exempel på att man med talang och inspiration kan göra bra film även utan stor budget. Och dessutom sparka lite på Hollywood-konventioner som extra bonus. Storyn lämnar en del att önska i fråga om logik, men mycket håller hög klass. Pluspoäng för den utmärkta filmmusiken och de många sköna replikerna, som "Napoleon" Wilson får största delen av.
Sznax
2013-12-19
Musiken, miljöerna, karaktärerna. Betyg 7.2
jeremy_jones
2013-12-15
Betygsfyran är full av hål. Fantastiska skotthål.
Ehrmann
2013-11-14
Skitbra musik, totalt efterbliven dialog och en handling som lämnar en del att önska. Dock så finns så klart "stämningen" där, som bara Carpenter kan få fram. Inte hans bästa, men helt klart ok film.