2.9

Attack the Block

Ett gäng unga ligister i södra London blir tvungna att försvara sitt kvarter mot invaderande rymdmonster.

Originaltitel Attack the Block
Regissör Joe Cornish
Manus Joe Cornish
Genre Thriller, Science Fiction, Komedi, Action, 2010-tal
Skådespelare John Boyega, Jodie Whittaker, Alex Esmail, Leeon Jones, Franz Drameh, Simon Howard, Maggie McCarthy, Danielle Vitalis, Paige Meade, Gina Antwi, Natasha Jonas, Sammy Williams, Michael Ajao, Nick Frost, Luke Treadaway, Jumayn Hunter, Selom Awadzi
Betygsantal 1994

Teodor
2019-04-18
Stark tvåa. Duger men hade kunnat göra något roligare. Vad jag förstår är det en lågbudgetfilm men blir inte roligare för det.
2017-10-25
F-M-J
2017-07-01
Nja, förväntningarna var högre. Idén är ball men det stannar där. Godkänt.
ModestyWilde
2017-04-30
Stön och urk och blä. Boring! Bortsett från det ulliga, gulliga monstret med tänderna, haha!
AsianDawn
2016-06-06
Rak, snygg action som dock aldrig blir särskilt kul eller spännande. Funkade ändå rätt bra med unga ligister i huvudrollerna i just den här historien.
JonasM
2015-10-25
Varken roligt eller spännande eller originellt. Så varför ska man se den? Nej, det ska man inte.
Xtro
2015-09-18
"this retarded, fascist, über music is the fucking problem." Som Adrien Brody sa i Splice när han stängde av vad jag trodde skulle bli ett lika outhärdligt soundtrack som Attack the Block.
KyLLo
2015-06-27
Den tar upp ett aktuellt samhällsproblem, nämligen organiserad ungdomskriminalitet. Vissa scener tycker jag är snygga och tänkvärda, men hela grejen med fåniga rymdmonster och dialoger som inte känns trovärdiga förstör det mesta av filmen. Jag kan dock tänka mig att 10-åringar tycker att det är en helhäftig film och känner en oro för att det kan få negativ effekt i samhället.
silvertrain
2015-04-06
En bra, underhållande, spännande och intressant film! Såg den på bio också och det blir ju en större upplevelse då. Stark fyra!
2015-01-11
Mina förväntningar var skyhöga för jag har velat se denna film länge och har hört mycket gott om den. När det kommer till idè, karaktärer, val av miljö för berättelsen så kan jag inte annat än att älska detta. Som helhet känns det man får se något väldigt originellt. Det originella kommer dock från sammansättningen för tittar man på delarna så har man lånat friskt från allt och alla. Jag får en härlig filmupplevelse men den nådde inte upp till mina förväntningar. Så jag är nog lite besviken. 3+