2.3

Automatic

Robgen Industries tillverkar androider för bevakning mm. En av deras androider, J269, arbetar som vakt på företagets huvudkontor. En sen kväll stoppar J269 en beslutsfattare på företaget från att våldta en ung sekreterare. Tyvärr råkar J269 döda beslutsfattare och ringer då upp sin skapare, även han beslutsfattare på Robogen, för att få hjälp. Han lovar hjälp om de två, J269 och sekreteraren, bara väntar där. Men hjälp är inte vad som kommer. I ett försök att svepa detta fiasko under mattan och för att skydda företaget så kommer en trupp legosoldater för att döda dem.

Originaltitel Automatic
Regissör John Murlowski
Manus Patrick Highsmith, Susan Lambert
Genre Thriller, Science Fiction, Action, 90-tal
Skådespelare Olivier Gruner, Daphne Ashbrook, John Glover, Jeff Kober, Dennis Lipscomb, Stanley Kamel, Penny Johnson, Annabelle Gurwitch, Troy Evans

2017-08-28
Väldigt mycket 90-tal det här och inspelad mestadels i skumma inomhusmiljöer med en fäbless för punktbelysning. Träbocken Gruner gör vad han kan, vilket är att fightas. För Automatic är rätt underhållande i sin dumhet och blir aldrig tråkig.
dudson
2017-04-11
Trist fast med en rejäl dos av action och vålds scener. Typiskt 90tal direkt på video.

2011-09-25
Jag upphör aldrig att förvånas över hur folk som Gruner faktiskt får roller. Betalar dom för att få vara med tro?
volvo_240
2008-06-01
oväntat bra! stark rea
menschenfeind
2007-05-06
Tyvärr inte lika tuff som de olika framsidorna ger sken av. Det här är ingen Nemesis.
Mysoxen
2003-10-10
Mycket underhållande en klar fyra