3.1

Automne

Tre barndomsvänner, två män och en kvinna, återförenas och de har under uppväxten skapat sig olika kriminella karriärer. Utan att veta om det har de gemensamt en uppdragsgivare som i sin tur omger sig med diverse lönnmördare. En icke tidskronologisk berättelse där en väska visar sig ha central roll.

Originaltitel Automne
Alternativ titel Autumn
Regissör Ra\'up McGee
Manus Ra\'up McGee
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Irène Jacob, Laurent Lucas, Jean-Claude Dreyfus, Dinara Drukarova, Michel Aumont, Samuel Dupuy, Denis Ménochet, Frankie Wallach

uCj
2005-02-05
Jag gillade filmen skarpt. Alla skådespelarna var bra, speciellt min favorit Jacob. Regissören berättade att det hade tagit honom 8 år att göra filmen. Först tog det sådär 3 år att gå igenom typ 450 produktionsbolag i frankrike och på 200 intervjuer få nej. Han fick därför söka finansiärer i USA och göra hela filmen själv. Det är en imponerande film för någon som tidigare hållt på med dokumentärer. Trots att jag tycker filmen är riktigt skön så saknar den förankring tycker jag. Även om man får veta varför saker och ting är som de är så kan man inte verkligen förstå eftersom han inte har visat oss precis.
Totorogirl
2005-02-04
Bra film, speciellt med en fransk film av en amerikan.. inte så mycket action som amerikanska filmer i allmänhet men spännande ändå. Lite väl lång kanske.