2.7

Autopsy

Mimsy Farmer spelar en obducent som jobbar på en doktorsavhandling om skillnaden mellan riktiga och arrangerade självmord. När en flyktig bekant hamnar på hennes obduktionsbord efter ett självmord blir hon misstänksam och inblandad i en mordhärva.

Originaltitel Macchie solari
Regissör Armando Crispino
Manus Lucio Battistrada, Armando Crispino
Genre Skräck, 70-tal
Skådespelare Mimsy Farmer, Barry Primus, Ray Lovelock, Carlo Cattaneo, Angela Goodwin, Gaby Wagner, Massimo Serato

niebaotan
2015-12-03
Klockren inledning, nagot samre mitt men aterhamtar sig mot slutet. Bitvis obehaglig men nagot knepig film. Morricones soundtrack ar fint, fotot likasa och vi bjuds ocksa pa en del blod. Nagot ojamn men klart sevard film.
dudson
2013-09-12
Ligger som ett mystiskt & ont skimmer över hela filmen. men nånn giallo skulle jag inte vilja kalla den , mera som en övernaturlig skräck med några trevliga självmord + allmänn missär 2+
ulke666
2012-02-08
Som så många andra redan har nämnt så är det en riktigt cool inledning av filmen. Tyvärr håller den inte samma klass rakt igenom men blir återigen lite mer intressant mot slutet. Det blir en svag trea i betyg.
2011-12-23
Som Ondskapt skrev är början och slutet riktigt bra och riktigt obehagligt. Historian är tyvärr snurrig värre och otextad var den svår att hänga med i. Men stiligt är det med mycket snygga miljöer i Rom.

2010-06-27
det är en hyfsad giallo som jag tycker är svår att hänga med i och rent allmänt känns lite osammanhängande. svag 3a.
menschenfeind
2010-01-13
Bra giallo med stämningsfullt soundtrack av Morricone.
idd
2007-12-16
rätt bra giallo som känns som om den skulle kunna ha regisserats av herr lenzi i stilen.. obehagligt men lite väl sparsamt soundtrack av morricone..
Bond26
2007-03-13
total meningslös, bottenfilm!
tilapia
2006-06-10
gnällspikar! en av de coolaste ju.
DiamondWillie
2005-09-23
Inget speciellt. Är alla som jobbar på bårhus så perversa eller är det bara i Italien?