2.3

Final Target

Ava är en lönnmördare som arbetar för en organisation som reser runt om i världen med specialisering i högprofilerade mord. När ett jobb går helt fel tvingas hon kämpa för sin egen överlevnad.

Originaltitel Ava
Regissör Tate Taylor
Manus Matthew Newton
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2020-talet
Skådespelare Jessica Chastain, John Malkovich, Common, Geena Davis, Jess Weixler, Ioan Gruffudd, Diana Silvers, Joan Chen, Colin Farrell, Efka Kvaraciejus, Christopher J.Domig, Michel Muller, Dieter Riesle, Aramis Merlin

2021-11-20
Extremt generisk och saknar i stort sett helt spänning och nerv. Men som actiondrama funkar den rätt bra ändå då den räddas av bra skådisar.
2021-03-08
Jessica Chastain är bra men actionsekvenserna känns för dussinmässiga och allt är liksom mest bara småputtrigt. Men duger ändå, slätstruken men stabil tvåa.
Djason
2020-10-14
Jessica Chastain och Geena Davis två av mina favoritskådisar i samma film kan ju inte gå fel och visst är filmen bra om än lite ologisk men Jessica Chastain är en sådan grym skådis.
amam
2020-08-25
Jag ville gilla den men den är helt ologisk och lider verkligen av sin klippning. Hoppar fram och tillbaka i tempo, scenerna där det är meningen vi ska lära känna karaktärerna och få karaktärsutveckling är värst. De verkligen hoppar framåt och bakåt där. Skådisarna är bra men filmen har så många brister. Ibland när de gör karaktärscenerna så vill de att vi som publik ska känna realism för att sen ha en scen där en liten medelålders kvinna slänger runt fullvuxna yrkessoldater som att de är trasdockor. Finns verkligen en hel del att packa upp och kritisera.