Avengers: Age of Ultron

När Tony Stark försöker starta ett fredsbevarande program går det snett. Jordens framtid är hotad och Iron Man, Captain America, Thor, Hulk, Black Widow samt Hawkeye sätts alla nu på prov. När den onde Ultron träder fram är det upp till medlemmarna i Avengers att stoppa honom från att sätta sina planer till verket, vilket leder till ett episkt, unikt och världsomspännande äventyr

Originaltitel Avengers: Age of Ultron
Alternativ titel The Avengers 2, Marvel Avengers: Age of Ultron
Regissör Joss Whedon
Manus Joss Whedon
Genre 2010-tal, Action, Äventyr, Fantasy, Science Fiction
Skådespelare Robert Downey Jr, Chris Evans, Chris Hemsworth, Mark Ruffalo, Scarlett Johansson, Jeremy Renner, James Spader, Samuel L Jackson, Don Cheadle, Aaron Taylor-Johnson, Elizabeth Olsen, Paul Bettany, Cobie Smulders, Claudia Kim, Linda Cardellini, Idris Elba

Skapad 2019-11-22 av Mat1az
Marvel fortsätter sin superhjältekavalkad och bringar åter samman sina största hjältar. Iron Man, Captain America, Black Widow, Thor, Hulken och Hawkey måste återigen slå ihop sina krafter fö...   Läs mer »

Skapad 2019-11-09 av AugustDellert
Avengers: Age of Ultron fortsätter den ofantligt populära filmserien från Marvel Studios och förväntningarna är skyhöga. Kan regissören Joss Whedon återskapa framgången med den första filme...   Läs mer »

Hanness
2019-05-06
Gillar Avengers filmerna.
2004Orre
2018-11-24
Tråkig och blir inte riktigt bra förrän i slutet av filmen, den påminner mig lite om "Bayformers" series då det är bara en massa onödiga specialeffekter och action som är tråkig att titta på, men underhållande är ju väl filmen ändå
Jormungandr
2018-10-26
Avengerd har blivit allt jag hatar med DC. Outtömliga resurser och helt obalanserade.
per_automatik
2018-10-01
Varför räckte det att förstöra alla robotar när ultron kunnde laddaupp sig själv till nätet?
klatjoffs23
2018-09-16
The Avengers saknar uppenbarligen all respekt för människoliv. Hydra-hejdukar dödas på löpande band. Märkligt nog, när tillfällen ges att skjuta en eller flera av vad som kan argumenteras vara de farligare skurkarna i ansiktet, så försätts dessa tillfällen konsekvent. Välj en moral och håll er till den. Hycklare.
amotherscrime
2018-05-22
"episkt, unikt och världsomspännande äventyr". Har han fått betalt för att skriva det? Jag finner inte en sekund av denna filmen episk, unik eller världsomspännande. Fortsatt omotiverat och ogenomtänkt drivel från Marvel. Hur kan folk betala för att se sån här skit om och om igen?
widez
2018-02-16
Den är ungefär lika underhållande som den första Avengers-filmen. Du får vad du förväntar dig vilket är nonstop action och häftiga specialeffekter. Stadig trea!
yrkeschaufföre
2018-01-08
Svag, svag trea. Det som håller den över två är Elizabeths insats, annars är det för mycket slagsmål/uppgörelser och den är sjukt rörig.
2017-10-23
PhoenixRising
2017-07-14
Tål att ses en gång till vilket ger den ett högre betyg. Hade väntat mig mera med tanke på hur mycket jag gillade den första filmen i serien.