Avere vent'anni

Tina och Lia är två unga tjejer som lever som om de ägde världen. De liftar till Rom och bosätter sig i ett kollektiv och dansar discodans och lever livet. Deras attityd provocerar bland annat ett gäng män.

Originaltitel Avere vent'anni
Alternativ titel Being Twenty, To Be Twenty
Regissör Fernando Di Leo
Manus Fernando Di Leo
Genre 70-tal, Kriminalare, Drama
Skådespelare Gloria Guida, Lilli Carati, Ray Lovelock, Vincenzo Crocitti, Vittorio Caprioli

JoeL431
2014-06-06
Blondinen!
Raimo_1985
2014-05-19
Extremt konstig film, men underhållande film. Men den stora behållningen är ändå den sinnessjukt vackra Gloria Guida.
Sangraal
2013-04-25
final_cut: Vad är det som är politiskt inkorrekt med denna underbara film? Djungelraffel: Filmen tycker jag inte är det minsta puckad. Kanske är man puckad om man inte förstår vad Fernando Di Leo ville säga med den? :-)
schramm
2010-03-31
Min dvd var felmärkt så jag såg den korta versionen, där slutet var ändrat och dubbningen var bedrövlig. Trotts det så gillade jag den här filmen. Speciell sak som nog inte kommer falla alla i smaken, men vad gör det?
theother
2008-05-06
Jag blir inte klok på den här filmen.
final_cut
2008-02-09
Exploitation av en viss relevans för den tid och plats den gjordes på. Dock får man sig en funderare om vilken målgrupp den inriktar sig på? I längden alltför tråkig för dem som enbart vill se sex och våld, men alltför politiskt inkorrekt för dem som vill se mer än så...
Djungelraffel
2007-03-16
Rätt kul puckad historia, som lämnar en stirrande och frågande. Vad fan vill denna film säga?