2.7

Avslöjandet

Två bröder, en katolsk präst och en polis, träffas efter många år. Det som för dem samman är mordet på en prostituerad.

Originaltitel True Confessions
Regissör Ulu Grosbard
Manus Gary S Hall, John Gregory Dunne, Joan Didion
Genre Drama, Kriminalare, 80-tal
Skådespelare Robert Duvall, Robert De Niro, Charles Durning, Ed Flanders, Kenneth McMillan, Cyril Cusack, Burgess Meredith, Rose Gregorio, Dan Hedaya

pungsnigel
2016-06-05
Väldigt intetsägande film.
Zipper
2016-03-20
Segt, jag såg den snuttvis så det kanske bidrar till att jag tyckte den var osammanhängande. Ett plus för castingen av Duvall och De Niro som bröder, de ser faktiskt lite besläktade ut och har lite liknande manér för sig.
Raimo_1985
2015-01-06
Sänker till en tvåa efter eftertanke och moget övervägande. Bara för att jag såg den på julafton måste det ju inte vara en svag trea...
Raimo_1985
2014-12-25
Stark tvåa/Svag trea. Den hade kunnat bli så mycket bättre. Ganska ruttna typer allihop och trist och deprimerande att alla kvinnor i filmen bara är offer. Och det sexistiska tugget karvar djupt i min själ.... Uuuurgh.
precineadd
2014-07-18
det ser ut som att de niro somnar i en scen
ClintanTheKing
2014-01-07
Nej, den här var då inget vidare. Trots Duvall och De Niro så är filmen ett riktigt sömn piller.
jonbo
2012-07-03
Jag vill ju ge den en trea, för den är välgjord och har Duvall. Samtidigt borde det ju vara straffbart att slarva bort så mycket potential och låta De Niro gå på tomgång.
Solidus
2011-11-13
Seg film utan spänning och som även misslyckas med att skapa ett intresse för handling och karaktärer. Duvall och De Niro gör så gott de kan i denna sega thriller, där felet för filmens misslyckande ligger hos en inkompetent filmregissör samt manusförfattare på amatörnivå.
Brigante
2008-04-15
Besvikelse. Jag hade räknat med så mycket mer av dessa två herrar, som trots allt ska bära upp filmen. Istället blir dialogen mest bara seg, handlingen totalt ointressant och slutresultatet en helt tröttsam historia. Man känner ingenting med personerna och blir bara arg på att inte de begåvade skådespelarna lyckas leverera bättre prestationer, utan den kvarstående känslan är att samtliga inblandade varit trötta och slitna när dem gjorde den.
Bomkia
2005-07-15
Duvall och De Niro bär upp filmen.