3.3

Away We Go

Ett par som väntar sitt första barn reser runt USA för att finna den perfekta platsen att bosätta sig på. På vägen råkar de ut för äventyr och lär känna en uppsjö nyfunna släktingar och gamla vänner som kanske kan hjälpa dem upptäcka sitt första riktiga hem.

Originaltitel Away We Go
Regissör Sam Mendes
Manus Dave Eggers, Vendela Vida
Genre Drama, Komedi, 2000-tal, Roadmovie
Skådespelare John Krasinski, Maya Rudolph, Jeff Daniels, Catherine O'Hara, Carmen Ejogo, Allison Janney, Jim Gaffigan, Maggie Gyllenhaal, Josh Hamilton, Chris Messina, Melanie Lynskey, Paul Schneider (II), Isabelle Moon Alexander, Samantha Pryor, Conor Carroll
Betygsantal 2075

Skapad 2019-11-09 av MrsRatched
Away We Go är en söt variant på en roadmovie, regisserad av Sam Mendes (soon-to-be exman till Kate Winslet, med bland annat Revolutionary Road och American Beauty i regi-ryggsäcken). Huvudkarakt...   Läs mer »

Ful_fisk
2020-01-09
Trevlig indierulle som pendlade lite mellan trean och fyran. Alla komiska inslag slog inte helt rätt ut och de mer skruvade karaktärerna hade gott kunnat få en lång scen var istället för ett flertal, vilket drog ut på det hela lite väl mycket. Samtidigt var de skruvade karaktärerna ändå riktigt roliga och drog hem en hel del skratt, medan huvudpersonernas scener ensamma kändes mer forcerade i sin komik. Men sedan, framåt slutet, så kändes deras relation ändå såpass stark och fin att betyget seglar upp på en fyra. Gillade verkligen hur säcken knöts ihop, och jag lämnades med en bra känsla och många tankar om mitt egna framtida föräldraskap.
Bomkia
2018-06-28
Mysig roadmovie. 3+
paninaro
2014-11-04
Har nog aldrig tidigare sett så ansträngt försök till indiehumor på film som här. Men det är en harmlös stund i soffan som i alla fall inte gör mig på dåligt humör.
Simon_19
2014-07-17
Riktigt trevlig film. Enkel men ändå händelserik med några mer trevliga scener än andra. Klar fyra. "Berniey" nedanför mig är en filmhatare så ignorera hans betyg och kommentar.
Berniey
2014-03-10
Oerhört tråkigt med försvårande brister i det mesta.Klart underkänd!
AddeColciago
2014-02-24
Föräldrar alltså. Borde alla per automatik få rätt att vara det? Fin roadmovie alt hitta-sig-själv-film.
Emcor
2013-10-28
Mysig roadmovie som helt överskuggas av de sorgliga karaktärer som de möter på resan, stundtals riktigt kul.
answai
2013-10-21
En film som är alldeles lagom, vilket för få är. Den är rolig och underhållande men utan att vara hysterisk, den försöker säga något, men inte för mycket. Klart sevärd.
AlbinWesley
2013-05-26
Skitbra alltså. Vissa karaktärer är ju helt sanslösa och Mendes regi är konsekvent finstämd från första till sista scen. Det är både roligt och fint och lyckas undvika alla klyschor som så lätt nästlar sig in. Det finns en viss svärta som gör att filmen verkligen sticker ut från mängden och blir nåt de flesta filmer misslyckas med.
JohanEriksson
2013-05-24
Jag gillade den här filmen! Själva "roadmovie"-konceptet är väl lite luddigt, men med bra skådespeleri och väldigt välgjorda och roliga karaktärer så föll jag för den här rullen! Jag skrattade ordentligt åt flera olika scener med extremt skruvad dialog! Kanske inte allas "te-kopp" men helt rätt för mig!