2.1

Babe - Den modiga lilla grisen

På en bondgård full av förtrollande personligheter möter du garanterat några typer du aldrig mött förr! Här finns bl.a. bonden Hoggett, fårhunden Fly och hennes partner Rex, den uppkäftiga ankan Ferdinand, den äldre Ewe och den nyanlände Babe - en högst ovanlig Yorkshire-gris.

Originaltitel Babe
Alternativ titel Babe, the Gallant Pig
Regissör Chris Noonan
Manus George Miller (II), Chris Noonan
Genre Drama, Familjefilm, Äventyr, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Christine Cavanaugh (röst), Miriam Margolyes (röst), Danny Mann (röst), Hugo Weaving (röst), Miriam Flynn (röst), Russi Taylor (röst), Evelyn Krape (röst), James Cromwell, Magda Szubanski, Zoe Burton, Paul Goddard, Wade Hayward, Brittany Byrnes

Pari
2020-01-24
Den är bäst, älskar den!

2018-03-08
Fantastiske dyr!
2017-10-09
Söt film, men nja... Den fantastiska Wilbur är klart mycket bättre....
Dele
2016-12-26
Det är välgjort och snällt, men jag tycker det här är riktigt tråkigt och ointressant.
2016-10-09
En av favoriterna när man var grabb. Synd att den inte släppts på DVD/Blu-ray med svenskt tal.
Djason
2016-03-14
Charmig barnfilm med ett fint budskap sen är ju alltid James Cromwell sevärd.
Hypostas
2015-07-07
Bättre än väntat. Den funkar faktiskt att titta på, som en liten saga.
larsen1976
2015-01-26
Kanske hade den varit rolig om man var liten... men att se denna i vuxen ålder är ingen hit. Det blir en etta.
2014-12-27
Av någon anledning har jag känt att detta är en film som jag någon gång skulle se. Jag hade fram till i går inte gjort den minsta ansträngning för att detta skulle ske och inte heller gjorde jag det igår men när jag satte på TV:n så var den där i svenskdubbad form och jag blev sittande lite slött. Det är absolut en söt och charmig film som de yngre barnen verkligen måste tycka om. Jag gillade den också och då främst inte endast för Babes skull utan för duktige skådespelaren James Cromwell.
Sznax
2014-12-26
Jag har nog blivit för gammal och cynisk för att titta på den här. Det är för mycket film för 4-åringar för att jag skall kunna uppskatta det. Betyg 3.6