2.5

Baby Blues

På en avlägsen farm drabbas en fyrabarnsmor av ett psykotiskt sammanbrott, medan hennes man är bortrest i jobbet. Snart märker tioårige Jimmy att någonting är väldigt fel. Nu måste han skydda sina yngre syskon till varje pris.

Originaltitel Baby Blues
Alternativ titel Cradle Will Fall
Regissör Amardeep Kaleka, Lars Jacobson
Manus Lars Jacobson
Genre Skräck, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Colleen Porch, Ridge Canipe, Joel Bryant, Kali Majors, Gene Witham, Holden Thomas Maynard, Sean Johnson, Chip Lane, Noelle Monteleone, Braxton Williams

2018-10-01
Fånig....
2016-08-01
Obehaglig men väldigt bra.
picklessmulan
2014-04-15
Bättre än förväntat. Visst luktar det lite lågbudget men det hindrar inte filmen från att vara riktigt bra. Skådisarna är riktigt bra och manuset är spännande hela tiden och dessutom riktigt rörande. Lider genom filmen speciellt om man är förälder själv. Slutet är också riktigt bra!!

2013-10-16
En på många sätt undermålig film. Det svenska omslaget till filmen ger en bild av en ytterst våldsam skräckfilm. En mer rättvisande bild är en mörk thriller med låg budget. Det mesta är i ärlighetens namn ganska dåligt. Men det finns en viss spänning som räddar denna film ifrån bottenbetygen. 3 av 10.
2012-08-12
Killen som spelade jimmy gjorde de med bravur, inte ofta man ser en så bra barnskådis. Obehaglig story, kornigt foto och lågbudget. Dessutom föredömligt kort speltid. Alldeles lagom skräckthriller.
Dele
2012-03-07
Idé, hantverk och skådespeleri är ok., men ganska snart trampar historien vatten och allt fokus läggs på spänning. Det blir ganska träligt och tunnt.
Snarlingapollo
2011-07-13
Överraskande bra.
Slakob
2010-11-01
För en gångs skull en barnskådis som kan agera. Tyvärr var övriga barn inte särskilt bra vilket drog ned på trovärdigheten en smula. Annars en obehaglig film.
idd
2010-10-07
börjar lite som en thriller men misslyckas totalt med nån slags psykologisk krypande känsla å hamnar istället efter bara 20 min i en klassisk slasherrulle.. som sådan funkar den bättre, men mördaren är ju på tok för lam för att det ska gå hela vägen hem..
Kriffot
2010-09-28
Endel obehagliga scener men ändå rätt platt och trist!