2.4

Baby Boy

I filmen får man följa den enormt känslofyllda ghettograbben Jody på hans färd emot att bli en riktig man. Han strular runt bland alla stadens kvinnor och har barn med två av dem. När sedan Jody blir utsparkad ur sin mammas hus av hennes nya pojkvän, Melvin, så går hela hans tårfyllda värld i bitar. Igenom hela filmen försöker Jody komma underfund med om han ska bli en man och flytta in med sin ho Yvette.

Originaltitel Baby Boy
Regissör John Singleton
Manus John Singleton
Genre Drama, Kriminalare, Romantik, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Ving Rhames, Tyrese Gibson, Taraji P Henson, Omar Gooding, Snoop Dogg, Angell Conwell, Tamara LaSeon Bass, Candy Ann Brown, A J Johnson, Kareem J Grimes, Tracey Cherelle Jones, Mo'Nique, Juanita Jennings

jonbo
2011-10-18
Rhames är helt ok, så egentligen skulle en svag tvåa vara på plats. Men resten handlar om människor med attityd som beter sig som idioter, pratar som idioter och förtjänar att fortsätta vara idioter.
Cheezle
2008-03-19
Bra skildring av hur jävla patetiska många män är, och då särskilt arbetarklassens unga amerikanska män. Se och lär, alla ni snorvalpar med 50-cent i lurarna och röven utanför byxorna.

2007-08-31
Inte dålig. Inte töntig heller trots att Singleton gjort den. Jag fattar inte att han gjorde den här innan Four Brothers. Det stämmer som inte.
PolO
2007-07-10
Gillade den som fan, grymt bra!
Diekatze
2007-02-27
underhållande ibland.. why are you angry baby? bästa replik.
Blink182
2007-01-30
Se Boyz N the Hood istället.
FreddyKrueger
2007-01-30
Rätt okej...
sycamore
2007-01-29
regin känns något halvhjärtad och filmen saknar fokus, men dialogerna är välskrivna och snoop är ett stort plus.

2007-01-12
BABY BOY är regisserad av John Singleton som gjorde BOYZ N THE HOOD som är en av de bästa filmerna i sin genre. BABY BOY är inte lika bra, men oerhört realistisk fick jag känslan av under filmens gång. Jag är kluven vilket är ovanligt när det gäller en film, för på ett sätt är den oerhört bra och på det andra är den en film just över medel.
Pezelj
2006-08-16