3.2

Baby Driver

En ung begåvad flyktbilsförare som arbetar för olika bankrånare får problem när ett rån går fel.

Originaltitel Baby Driver
Regissör Edgar Wright
Manus Edgar Wright
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Ansel Elgort, Lily James, Kevin Spacey, Jon Bernthal, Jamie Foxx, Jon Hamm, Eiza González, Flea, Sky Ferreira, Lanny Joon, R Marcos Taylor, CJ Jones, Lance Palmer, Paul Williams (III), Hal Whiteside, Hudson Meek, Wilbur Fitzgerald, Big Boi, Killer Mike

dlu
2021-03-25
Glöm inte skämskudden.
amam
2021-03-11
Tänkte att den skulle vara lite bättre efter all bra kritik den fått men den hade lite väl orealistiska karaktärer och jag vet inte riktigt vad filmen egentligen hade för syfte. Svag trea.
finkan
2020-11-09
Gillar den
Mysharry
2020-10-16
Känns som en typisk lågbudget action. Skjuter lite coolt, bränner däck i parkeringshus, putar med läpparna. En sexan-film, helt enkelt. Det som får den att sticka ut är att att hjälten har någon form asberger. Men lite spännande blir det här och där.
Supernaut
2020-04-23
Svag trea. Det känns som att Wright inte kan bestämma sig om det ska vara en larger than life technicolor-musikal, eller grounded action. Den är inte tillräckligt jordnära för att lyckas med det, och inte tillräckligt stiliserad för att funka så. Den landar i en awkward plats mellan två lägen och hittar aldrig riktigt fram.
2019-10-31
Oj, vad många saker den försöker vara men misslyckas med. Det enda den funkar som är som cool biljaktsfilm, och jag är inte särskilt förtjust i sådana. Det är också lite märkligt hur en film kan ha så högt tempo utan att röra sig ur fläcken. Men nog har den sina ljusglimtar, men inga som känns särskilt viktiga att ha sett. (6-/15)
snubbel
2019-06-24
"I have to end this" var det ja...
Scrapop
2019-05-25
Svag trea. Lite larvig stundtals
Christofer
2019-04-01
Visst var det snyggt filmat vissa scener och Jamie Foxx gör det bra, men i övrigt var det rätt halvdant rent storymässigt. Man bryr sig rätt lite ändå om karaktärerna. 2-
StureStenhög
2019-02-14
Det är väldigt mycket en film det här, och den är inte intresserad av att vara något annat. Det är stiliserat så inåt helvete, och kärleken till filmmediet skiner igenom i allt den tar sig för. Resultatet blir snyggt och underhållande, men kanske inte så anmärkningsvärt. Persongalleriet håller bra klass. Ansel Elgort fungerar riktigt bra i huvudrollen, och det var ju kul att Kevin Spacey hann göra den här rollen innan han blev utkastad från Hollywood