3.2

Baby Driver

En ung begåvad flyktbilsförare som arbetar för olika bankrånare får problem när ett rån går fel.

Originaltitel Baby Driver
Regissör Edgar Wright
Manus Edgar Wright
Genre 2010-tal, Action, Kriminalare, Thriller
Skådespelare Ansel Elgort, Lily James, Kevin Spacey, Jon Bernthal, Jamie Foxx, Jon Hamm, Eiza González, Flea, Sky Ferreira, Lanny Joon, R Marcos Taylor, CJ Jones, Lance Palmer, Paul Williams (III), Hal Whiteside, Hudson Meek, Wilbur Fitzgerald, Big Boi, Killer Mike

snubbel
2019-06-24
"I have to end this" var det ja...
Scrapop
2019-05-25
Svag trea. Lite larvig stundtals
Christofer
2019-04-01
Visst var det snyggt filmat vissa scener och Jamie Foxx gör det bra, men i övrigt var det rätt halvdant rent storymässigt. Man bryr sig rätt lite ändå om karaktärerna. 2-
StureStenhög
2019-02-14
Det är väldigt mycket en film det här, och den är inte intresserad av att vara något annat. Det är stiliserat så inåt helvete, och kärleken till filmmediet skiner igenom i allt den tar sig för. Resultatet blir snyggt och underhållande, men kanske inte så anmärkningsvärt. Persongalleriet håller bra klass. Ansel Elgort fungerar riktigt bra i huvudrollen, och det var ju kul att Kevin Spacey hann göra den här rollen innan han blev utkastad från Hollywood
Croves
2019-02-02
Karaktärerna har möjlighet att ha åtminstone lite djup, men detta förvanskas för att ge en ytlig upplevelse och att ta tid att namedroppa (visserligen i min subjektiva åsikt bra) musik. Det här hände tillräckligt ofta för att jag skulle ta mig ur den annars rätt sammanhållna stil och stämning som filmen bygger upp.
Jansmyr
2018-09-20
Första tio minuterna är en femma, första halvtimmen en fyra, därefter blir den en typisk heist-film med lite melodrama sånär som filmens kärlek till musik.
2018-07-22
En action som känns fräsch. Kanske beror det på all musik tillsammans med snygga actionscener. För i grunden är det en klassiskt uttjatad bilaction med tillhörande romans.
2018-07-19
Kass.
Viktor89
2018-07-16
Detaljerna och musiken gjorde filmen till en femma. Utan det hade det varit en helt vanlig hitrun film
Solidus
2018-05-27
Underhållande actionfilm med hjärta och oväntat lite bilaction, men det lilla som är med är en fantastiskt att skåda. Jag trodde att jag skulle störa mig betydligt mer på att vår hjälte heter Baby, men faktum tänkte inte jag ens på det. Ansel Egort gör ett bra jobb med att väcka sympati för vår huvudperson och han delar fin kemi med Lily James. Som många medlemmar skriver så är filmens hjärta dess musik och hur man har klippt så att scenerna och musiken samspelar med varandra. Sevärd!