3.2

Baby Driver

En ung begåvad flyktbilsförare som arbetar för olika bankrånare får problem när ett rån går fel.

Originaltitel Baby Driver
Regissör Edgar Wright
Manus Edgar Wright
Genre 2010-tal, Action, Kriminalare, Thriller
Skådespelare Ansel Elgort, Lily James, Kevin Spacey, Jon Bernthal, Jamie Foxx, Jon Hamm, Eiza González, Flea, Sky Ferreira, Lanny Joon, R Marcos Taylor, CJ Jones, Lance Palmer, Paul Williams (III), Hal Whiteside, Hudson Meek, Wilbur Fitzgerald, Big Boi, Killer Mike

2019-10-31
Oj, vad många saker den försöker vara men misslyckas med. Det enda den funkar som är som cool biljaktsfilm, och jag är inte särskilt förtjust i sådana. Det är också lite märkligt hur en film kan ha så högt tempo utan att röra sig ur fläcken. Men nog har den sina ljusglimtar, men inga som känns särskilt viktiga att ha sett. (6-/15)
snubbel
2019-06-24
"I have to end this" var det ja...
Scrapop
2019-05-25
Svag trea. Lite larvig stundtals
Christofer
2019-04-01
Visst var det snyggt filmat vissa scener och Jamie Foxx gör det bra, men i övrigt var det rätt halvdant rent storymässigt. Man bryr sig rätt lite ändå om karaktärerna. 2-
StureStenhög
2019-02-14
Det är väldigt mycket en film det här, och den är inte intresserad av att vara något annat. Det är stiliserat så inåt helvete, och kärleken till filmmediet skiner igenom i allt den tar sig för. Resultatet blir snyggt och underhållande, men kanske inte så anmärkningsvärt. Persongalleriet håller bra klass. Ansel Elgort fungerar riktigt bra i huvudrollen, och det var ju kul att Kevin Spacey hann göra den här rollen innan han blev utkastad från Hollywood
Croves
2019-02-02
Karaktärerna har möjlighet att ha åtminstone lite djup, men detta förvanskas för att ge en ytlig upplevelse och att ta tid att namedroppa (visserligen i min subjektiva åsikt bra) musik. Det här hände tillräckligt ofta för att jag skulle ta mig ur den annars rätt sammanhållna stil och stämning som filmen bygger upp.
Jansmyr
2018-09-20
Första tio minuterna är en femma, första halvtimmen en fyra, därefter blir den en typisk heist-film med lite melodrama sånär som filmens kärlek till musik.
2018-07-22
En action som känns fräsch. Kanske beror det på all musik tillsammans med snygga actionscener. För i grunden är det en klassiskt uttjatad bilaction med tillhörande romans.
2018-07-19
Kass.
Viktor89
2018-07-16
Detaljerna och musiken gjorde filmen till en femma. Utan det hade det varit en helt vanlig hit and run film