2.5

Baby Mama

Kate är en framgångsrik kärriärkvinna som känner att den biologiska klockan börjar ticka. Hon är singel och upptäcker dessutom att hon inte kan få barn. Hon beslutar därför att skaffa en surrogatmamma som får flytta in hos henne tills barnet är fött. Detta visar sig vara ett stort misstag, Angie är Kates raka motsats, i allt, vilket bidrar till att samboskapet blir en rejäl prövning.

Originaltitel Baby Mama
Regissör Michael McCullers
Manus Michael McCullers
Genre 2000-tal, Komedi
Skådespelare James Rebhorn, Steve Martin, Sigourney Weaver, Maura Tierney, Greg Kinnear, Tom McCarthy, Holland Taylor, Siobhan Fallon, Denis O'Hare, Romany Malco, Amy Poehler, Tina Fey, Dax Shepard, Fred Armisen, Will Forte, Stephen Mailer, Kevin Collins (II)

MeMyselfAndI
2019-01-28
Knappt en tvåa... Manuset var riktigt dåligt. Tror inte jag skrattade en enda gång under hela filmen.
Tatty
2019-01-12
Helt okej film som är lite okej och slutet kändes bra att se.
HerrNenne
2018-12-24
Platt och feg.
2017-10-26
Andravåningen
2016-11-13
Ständigt samma sak med romcoms från andra halvan av 00-talet och senare... Ett stort antal karaktärer trycks in som inte är vanliga stereotyper; dock är deras syfte bara att leverera lagom bisarra ögonblick. Inget fel i det, men dessa bisarriteter döljer ju ett mörker som hade kommit fram om man låtit tempot vara det halva. Därför blir filmens ytlighet outhärdlig. Är det så himla lätt för de där två kvinnorna att hantera den gamla modern, stalkern, chefen? De borde ha ett helvete. Portvaktens karaktär blev aldrig trovärdig. Och om man ändå kan ge filmen erkännande för att den undviker stereotyper, så stämmer inte detta. Nej, den allra värsta slags stereotyp smygs in i form av systern, den sansade och naturliga och stabila småbarnsmamman. Dessutom är ju "killen" en klassisk stereotyp som de enligt vanligt mönster försökte kleta på något nördigt för att få honom att passa in i det sena 00-talet. De två huvudpersonerna då? Ja, de var inte alldeles bedrövliga, men varken särskilt solida eller roliga. Den enda karaktären som jag tyckte fick komma fram på ett bra sätt och samtidigt var lyckad, vad damen på surrogatbyrån. Tja, filmen underhöll väl något så det blir en tvåa.
2015-01-01
Under egentligen hela fimens första hälft så trivs jag riktigt bra i sällskapet av Tina Fey(troligtvis den mest talangfulle komediförfattaren idag) och Amy Poehler. Filmen är riktigt rolig och jag blir underhållen. Jag börjar fundera på ett riktigt högt betyg men som ofta är fallet så faller även denna film in i fällan av trygghet och ooriginalitet. Något vilket dock inte förstör filmuppevelsen men som gör helheten mindre underhållande till slut.
annihilat0r
2014-08-04
"Baby Mama" är en småtrevlig liten komedi med Tina Fey och Amy Poehler som ess. Underhåller faktiskt skapligt för stunden, och överträffade således mina förväntningar. En behagligt ofarlig upplevelse.
LTT86
2014-06-03
Jag kunde ha gillat filmen, men efter det där slutet................................... vilken besvikelse......
elzplz
2013-11-10