2.7

Babycall

Rapace spelar en kvinna som lever gömd med sin 8-åriga son efter att lämnat en relation där hon blev misshandlad. Hon försöker leva ett så vanligt liv som hon kan under dessa förutsättningar men allting förändras när hennes barnvakt börjar plocka upp signaler från andra lägenheter i hennes byggnad.

Originaltitel Babycall
Alternativ titel The Monitor
Regissör Pål Sletaune
Manus Pål Sletaune
Genre Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Noomi Rapace, Kristoffer Joner, Vetle Qvenild Werring, Henrik Rafaelsen, Bjørn Moan, Torkil Høeg, Stig R Amdam, Maria Bock

Skapad 2012-09-14 av vakentimmar
Anna (Noomi Rapace) och hennes åttaårige son Anders (Vetle Qvenild Werring) flyttar in i en grådaskig lägenhet i Oslo. Anna är sluten, har inga vänner och tycks vara en aning överbeskyddande. H...   Läs mer »

2019-04-14
Mysterium utan stämning i kombination med vardagsrealism utan trovärdighet. Men det så klart; man kan ju ro iland med vad som helst om huvudpersonen har vanföreställningar. Gäspigt och dumt. (4/15)
AlbertSpica
2014-08-24
Bättre än förväntat men synd att den tappar så mycket de sista 30 minuterna...
nestle
2014-06-15
Gillade inte den här efter halva filmen hade gått. Den hade för många ologiska bitar som inte förklarades. Ni som har sett filmen förstår. Den var spännande men för slarvigt gjord.
Hypostas
2013-12-24
Noomi är bra, men filmen havererar i den sista akten, tyvärr.
ernils_l
2013-11-17
Rapace är lysande, men manuset hänger inte ihop. Det finns filmer som är svåra, som behöver ses flera gånger för att förstås, men den här är bara slarvig. Resurserna fanns för en riktigt bra film, men man får känslan av att produktionen drog igång för tidigt. Filmen ger inga förklaringar, utan kastar bara ur sig märkligheter. Synd på så fina skådespelare och på den fina stämningen.
Necross
2013-08-24
Kul med en handling med rejält tuggmotstånd.
Gigi1943
2013-04-08
Tänkte inte se denna film eftersom jag inte gillar när barn är inblandade i skilsmässohistorier, men så såg jag den i alla fall och det ångrar jag inte, den var riktgtigt riktigt bra och hade mycket oväntade vändningar.
Djason
2013-04-08
Noomi Rapace är bra i denna helt ologiska film, hur man än vrider och vänder på slutet så är det helt ologiskt.
estet_kikka
2013-03-23
den var spännande, men vissa saker fick man aldrig nån förklaring till, vilket drar ner betyget en aning. men noomi är bra
Mat1az
2013-03-13
En grej jag inte gillar med psykologiska thrillers är att de alltid ska kommer undan med så mycket saker så lätt i slutet. Samma sak här. Det är ändå spännande så länge det varar. Rapace är även riktigt bra och Kristoffer Joner stabil motspelare. Om man lyckas svälja slutet så är det en helt bra psykologisk thriller som låten en grubbla lite.