2.8

Babylon 5: The Lost Tales - Voices in the Dark

Tio år efter bildandet av den interstellära alliansen återvänder President Sheridan till Babylon 5 för ett jubileumsfirande. Samtidigt har stationens befälhavare, Elizabeth Lochley problem med en av sina anställda som hävdar att han blivit besatt av en demon.

Originaltitel Babylon 5: The Lost Tales - Voices in the Dark
Alternativ titel Babylon 5: The Lost Tales
Regissör J Michael Straczynski, Sara Barnes
Manus J Michael Straczynski
Genre 2000-tal, Science Fiction
Skådespelare Bruce Boxleitner, Tracy Scoggins, Peter Woodward, Teryl Rothery, Alan Scarfe, Keegan MacIntosh

eandersson
2015-05-03
Väldigt skum "film", kändes mer som två stycken avsnitt ihopsatta. Mest på grund av att det verkligen var två olika plots som inte hade direkt något med varandra att göra. Kort var den också, endast 75 minuter (1 timma och 15min) vilket är 15 minuter kortare än filmerna haft i snitt. Hur som helst så trots två chanser till bra innehåll så var inte mycket att hänga i granen. Absolut sista jag ser i Babylon 5-"paketet" med original- + spinoffserie samt tillhörande filmer, och det är tyvärr inte ett värdigt slut på en överraskande bra serie. Babylon 5 var väl inte Star Trek (Deep Space 9)-klass men snäppet under, kanske i närheten av de mindre bra serierna i Star Trek-franchisen, dvs Enterprise och Voyager. Det är iallafall riktigt tråkigt att det är över, kommer att sakna tiden jag spenderat, bringade mycket tid där en del skratt och tårar fälldes.
amam
2015-04-07
Bäst datoranimationer i serien. Synd bara att de inte används till nåt. Trist och pratigt. Svag tvåa.
Cyoor
2010-03-07
Mycket svag 3:a. Jag har fortfarande inte fått någon klarhet i vad som hände med the Drakh plague, vad som hände med "The dark hand" och en massa annat. Denna filmen var väll i stil med vilka avsnitt som helst i serien, men den gav ingenting till storyn i serien. Istället för 2 stora frågeställningar så har jag nu 3. Lite sammanfattning skulle vara fint i en film. Typ: "Som vi vet så gick det så här med the drakh plague, det gick såhär med det där, det där och det där..." Filmen saknade allt detta. Ska man se den så ska man göra det innan sista avsnittet på säsong 5, men efter både crusade och givetvis efter alla filmerna.
Fäktaren
2009-07-20
ne, jo, alltså, visst det funkar men samtidigt så känns det lite som om det var lite på det här viset..."nu måste vi tjäna lite pengar, jag vet, vi slänger ihop något om Babylon 5"...som en hel del andra av skribenterna så är jag också en stor vän av serien och de filmer som gjorts. Denna film känns mer som två fristående avsnitt som man tryckt ihop till just en film. Som det framgår av de andra skribenterna så går ju åsikterna isär lite om vilken del i filmen som är den bra biten men jag tycker npg allt att båda faktiskt leverera rätt så bra, att man sedan stör sig på den ena eller den andra beror nog helt enkelt på motsättningar mot temat.
fisk0
2008-06-16
helt ok direkt-till-video-dubbelavsnitt av serien. Kul att få se Babylon 5 med bättre effekter. Storyn var varken sämre eller bättre än vad B5-avsnitten var i regel, men jag håller inte med om att första halvan var tråkig, jag gillade nog den bättre än den andra halvan. Jag älskar science fiction med religiösa inslag.
Bomkia
2008-04-05
Jag är ett stort fan av serien och detta funkar helt ok. Första delen av filmen är ganska tråkig, men i andra delen så livar det upp lite. 2+
NEDERVETIL
2008-01-16
Som en stor vän av serien, so är bland det bästa man gjort.. så var jag lite besviken på denna korta återblick, ja allt man gjort utanför serien har varit besvikelser. En fyra bara för Bruce , kul att se honom igen efter några års tystnad.
Flyt
2007-12-01
Det här var ju kasst. Efter att ha sett hela, 75 minuter var det tydlgen, så väntar jag fortfarande på att storyn ska börja. Besviken.

2007-11-30
Den första delen var rätt välspelad men kändes inte Bab5. Demoner och kristendom ska det inte vara. Den andra delen var charmig och förhoppningsvis start på något spännande. Synd bara att Galen skulle vara där och fjanta sig.
coldheart
2007-10-24
Kul att de fortfarande finns liv i serien, dock var första delen med Lochley mkt tråkig, del två med President Sheridan är mkt intressantare