Babylon 5 - Thirdspace

Fristående TV-film. En uråldrig artefakt upptäcks i hyperspace och bogseras till rymdstationen Babylon 5. Alla vill vara med och upptäcka dess hemligheter, speciellt Elizabeth Trent, fältsamordnare för IPX. Hon kan tänka sig att gå bakom ryggen på Kapten Sheridan för att gå till historien som den som upptäckte thirdspace. Dessvärre börjar människorna ombord på Babylon 5 uppträda alltmer underligt, och våldsamt...

Originaltitel Babylon 5 - Thirdspace
Regissör Jesús Salvador Treviño
Manus J Michael Straczynski
Genre Drama, Science Fiction, 90-tal
Skådespelare Bruce Boxleitner, Mira Furlan, Claudia Christian, Shari Belafonte, Richard Biggs, Jeff Conaway, Stephen Furst

eandersson
2015-04-05
Ja som många brukar säga om filmer till serier; den kändes som ett längre tv-avsnitt. Handlingen var varken bra eller dålig, mer åt det negativa hållet än positiva dock. Karaktärerna är ju det som håller den här serien flytande många av gångerna. Valde att se filmen efter avsnitt 8 i säsong 4 efter ett av flera rekommenderade ordningsföljder, vilket var en bra ordning. Nu såg jag filmen för några dagar sedan och har glömt känslan jag hade efter filmen, minnet säger stark 2a/svag 3a så det får väl bli en 3a i nuläget. Såg nämligen precis In the Beginning och anser den vara bättre än denna men sämre än min senast betygsatta 4a. Får betona på svag och stark helt enkelt.
Bomkia
2014-01-31
För att vara en Babylon5-film är den förvånansvärt bra. Kommer inte i närheten av serien, men funkar. 3a.
amam
2008-07-13
Är mest en ganska standard scifi krigsfilm som känns verkligen som barar ett långt avsnitt ur serien. Men den är aldrig kass utan är faktiskt rätt så underhållande. Iaf om man har Babylon 5 som en guilty pleasure som jag. :D En svag trea.
filkingian
2008-01-07
Okej matiné, men kan inte mäta sig med höjdpunkterna i serien.
NEDERVETIL
2007-09-19
lång filmerna igen håller igen inte någon hög nivå...serien har så mycket mer att ge.... kolla in serien.... som är det bästa som man gjort i sci-fi historien.....
@ngeldu$t
2006-10-17
Handlingen är inte speciellt bra och det är den största bristen. Annars sköter sig skådespelarna bra och dom ger sina karaktärer liv.
perma
2006-04-21
trevlig b5-rulle
fisk0
2006-01-29
Filmen känns som ett dubbelavsnitt av TV-serien. Den är bra, dock alldeles för ihopvävd med TV-serien för att kunna ses som en självstående film. Och som Earthbind skrev så ska den ses under säsong fyra (efter 9:e avsnittet för att vara mer exakt, enligt diskussioner på IMDB). Som sagt så är filmen väldigt sammanvävd med den pågående historien i TV-serien, vilket gör det lite konstigt att inga referenser görs till händelserna i filmen under de efterföljande avsnitten i serien - det förekommer trots allt ett gigantiskt slag mellan en ras från en annan dimension och minbari/babylon 5-skepp - inte riktigt något som går obemärkt förbi.
fisk0
2006-01-29
LjudArvid: Bor du i Stockholm så går de att köpa på Science Fiction-bokhandeln i Gamla stan.
LjudArvid
2005-08-04
var hittar man de här filmerna egentligen? vill verkligen se dem!