2.2

Back in Time

Skådespelarna, filmteamet och fansen utforskar den klassiska tidsresetrilogins påverkan på vår kultur, 30 år efter att Marty åkte tillbaka till framtiden.

Originaltitel Back in Time
Regissör Jason Aron
Genre Dokumentär, 2010-tal

Paramis
2019-07-30
Dessa fanatiker! Inte mycket nytt. Roligare att se "Behind The Scenes" istället.
2017-06-30
Mer av en hyllningsfilm än en dokumentär rörande filmen "Tillbaka till Framtiden" och dess kulturella fotavtryck den lämnat efter sig. Bäst är onekligen när skådespelarna, regissör och producenter är i bild medan hela delen med fansen varierar sett till intresse för mig. 2+
2016-09-21
eliastheman sätter huvudet på spiken. Det är mer en överdriven hyllningsfilm än en dokumentär. Ett par intressanta detaljer och att jag älskade filmerna som liten räddar tvåan.
eliastheman
2016-02-02
en 95 minuter lång avsugning
Nemralis
2016-01-12
Småputtrigt, inget nydanande alls.
gummituta
2015-12-25
känns tråkigt att se att skaparna bakom "back to the future" inte har någon som helst självdistans eller kan vara ödmjuka inför frågor. Jag trodde någonstans att de var ett gäng sköna människor som gjorde nått bra, men nej. Varför kan de inte bara säga att de gjort några bra filmer och vilja visa det i en dokumentär? Jag tyckte att filmerna var bra, riktigt bra. Tyvärr måste jag säga att efter denna film så sjönk allt och alla. Lägg ner självgoda män!

2015-12-19
Det är dokumentärer som denna som tillhör den värsta sorten och var anledningen till att jag slutade kolla på extramaterial som följde med filmerna. En bra dokumentär ska vara intressant och ge en nyanserad skildring. Denna dokumentär är raka motsatsen. Man får se de inblandade sitta och hylla varandra konstant. Det är ryggdunkande rakt igenom. Man får konstant höra hur bra allt var. Att det var den perfekta filmen, med det perfekta manuset. Och så vidare. En dokumentär kan varken bli mindre intressant eller mindre givande än så, enligt min mening. 2/10
fridenpaden
2015-11-10
Äh, okej. Kändes som en typisk jubileumsdokumentär av filmbolaget.
Sandman
2015-11-05
Känner mig lite less på dokumentärer som skildrar maniska fans.
wendybalsam
2015-11-04
kul om en är väldigt intresserad av filmerna och karaktärerna men jag håller med de som skrivit här att den saknar totalt fokus och allt känns bara rörigt.