2.9

Back Roads

Den unge mannen Harley tar hand om sina systrar efter att deras mamma blivit fängslad för mordet på deras misshandlande pappa. När han inleder en affär med en gift kvinna avslöjas sedan länge dolda familjehemligheter.

Originaltitel Back Roads
Regissör Alex Pettyfer
Manus Adrian Lyne
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Alex Pettyfer, Jennifer Morrison, Nicola Peltz, June Carryl, Juliette Lewis, Robert Patrick, Danika Yarosh, Tom Everett Scott, Chiara Aurelia, Jeff Pope, Sky Elobar, Robert Longstreet, Patrick Thomas Cragin, Hala Finley, Gavin Warren

StureStenhög
2019-03-07
Det är möjligt att det fanns potential i det här materialet i grunden, men det tar man i sådana fall inte tillvara på i filmen. Pettyfer imponerar inte varken som skådespelare eller regissör, men det är en tung historia att ta sig an i sin debutfilm, så man får åtminstone beundra honom för modet att ge sig på den. Men han lyckas aldrig få den bakomliggande psykologin att kännas speciellt trovärdig, och det blir lite för mycket film av alltihop. En sådan där film som tror att det automatiskt blir substansfyllt om det är riktigt jävla mörkt, och ju mer detaljer den avslöjar, desto svårare blir den att ta på allvar
jonbo
2018-12-10
Ogenomtränglig på något sätt. Vill vara stark och trycka på knappar till inre mörker och familjetragedier, men lyckas inte förmedla några nyanser. Pettyfer är inte dålig, varken bakom eller framför kameran, men han är lite entonig på båda positionerna.