2.2

Back to School

Miljonären Thornton Melons son Jason är osäker på om han ska gå på college. För att motivera sonen beslutar sig Thornton för att börja på college själv.

Originaltitel Back to School
Regissör Alan Metter
Manus Rich Eustis, Rodney Dangerfield, William Porter, Harold Ramis, Greg Fields, Peter Torokvei, Dennis Snee, Steven Kampmann
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare Ned Beatty, Burt Young, Rodney Dangerfield, M Emmet Walsh, Adrienne Barbeau, Terry Farrell, Sally Kellerman, Keith Gordon, Paxton Whitehead, Robert Downey Jr

2019-07-05
Rätt kass men Dangerfield har en speciell charm som ändå funkar på sitt föråldrade sätt. Tänkte sätta en svag tvåa men ju mer jag tänkte på det så blir det en stark etta.
Godzillasaurus
2013-05-16
Oingo Boingo och Rodney Dangerfield! Riktigt skön rulle, men vissa bitar känns lite tröttsamma och/eller onödiga.
produr
2013-02-27
Rolig film med bra skådisar men varför står inte Sam Kinison med .Hans scen som skrikig lärare är ju skön.
Dutch
2012-05-02
Så jävla rolig.
Rune2000
2011-10-30
Såg denna film för första gången idag och det är bara att instämma att Rodney Dangerfield är 80-talets stora komedimästare! Det är svårt att göra fel med en biroll-lista som består av bl.a. Ned Beatty, Burt Young,, M Emmet Walsh och den mycket unga Robert Downey Jr.
Kubrick
2011-08-05
Egentligen helt värdelös, men småcharmig och ibland så löjlig att det blir roligt.
ziferN
2011-06-18
Väldigt rolig och underhållande 80-tals rulle, Rodney Dangerfield är så otroligt skön och rolig! Perfekt film att fördriva tiden med.
GrandMaster_E
2010-08-13
Antingen avskyr man eller så älskar man Dangerfield, det finns inget mittemellan. Den karaktären han spelar här önskar man ju verkligen att man kunde hänga med, sjukt go gubbe!
jallek
2010-07-07
Inge kul. Kanske några grejer men ändå. Tafflig
Dagisfarbror
2008-03-20
Påminde väldigt mycket om en musikvideo jag en gång i tiden brukade runka till...