3.1

Backbeat

John Lennon och resten av hans nya rock'n roll-band - Paul McCartney, Pete Best, George Harrison och Stuart Sutcliffe - reser till Hamburg för att pröva lyckan. Det dröjer inte länge innan de uppmärksammas och snart har de blivit omåttligt populära - speciellt bland flickorna. Stuart anser sig egentligen vara en bättre bildkonstnär än en basgitarrist, och när han dessutom blir förälskad i en tysk flicka måste han fatta ett beslut om sin och gruppens framtid

Originaltitel Backbeat
Regissör Iain Softley
Manus Iain Softley, Michael Thomas, Stephen Ward
Genre Drama, Musikal, 90-tal
Skådespelare Stephen Dorff, Ian Hart, Jennifer Ehle, Sheryl Lee, Gary Bakewell, Kai Wiesinger, Wolf Kahler, Chris O'Neill, Scot Williams

StureStenhög
2018-04-27
En väldigt behaglig film det här. Man har hittat en intressant vinkel som skiljer ut den lite från liknande filmer, och det blir en lyckad tidsresa ackompanjerad av bra musik
2017-10-31
2016-10-01
Bortsett från en del faktafel är detta en väldigt bra film med väldigt bra musik och väldigt bra och porträttlika skådespelare.
mammene
2015-06-19
Vilken nostalgiresa det här blev, fängslande, underhållande och intressant för ett gammalt Beatlesfan. Ian Hart var verkligen Lennon.
2014-11-08
Denna filmen är dels värd att se om man är väldigt intresserad av Beatles. Det är jag inte men för oss som i alla fall gillar deras musik väldigt mycket så är filmen värd att se bara för filmens fantastiska soundtrack. 2+
Gigi1943
2014-01-13
Jättebra film, både rent historiskt (visst kände man till att en tidigare Beatle hade dött, men inte hur) och musikaliskt. Så gammal tant jag är satt jag och hoppade i soffan, oau, men så var jag ju också tonåring på den här tiden (även om jag skrek mest för Elvis)!
Rune2000
2012-11-10
Helt ok film om bandets tidigare år!
holtzen
2012-10-20
Bästa castingen för en beatlesfilm, dot end!
Razzel
2012-10-20
Skön rulle med fokus på Sutcliffs våndor i Hamburg i Beatles begynnelse. Ian Hart dominerar det mesta, övriga kommer helt bort, svalt spel av den lika svala "Astrid".
Ghostface
2011-09-29
Filmen är upprepande men är ett smått underhållande alternativ om man fascineras av tiden och musiken.