2.1

Backdraft II

Uppföljare till Eldstorm från 1991. Vi får följa en polis i Chicago som är på jakt efter en vapenhandlare som använder anlagda bränder som avledningsmanövrar.

Originaltitel Backdraft II
Alternativ titel Backdraft 2
Regissör Gonzalo López-Gallego
Manus Gregory Widen
Genre Action, Drama, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Donald Sutherland, William Baldwin, Alastair Mackenzie, Mark Arnold, Ross O'Hennessy, Dominic Mafham, Alisha Bailey, Patrick Walshe McBride, Emily Barber, Joe Anderson (II)

2019-11-13
De hade nästan 30 år på sig att göra en uppföljare och det här sömnpillret blev resultatet. Baldwin och Sutherland finns med från originalet, och medans den ene bara känns plufsig och obekväm levererar åtm gamle Donald ytterligare en skön karaktär. Vår huvudperson är en särdeles trist träbock och även om storyn faktiskt inger hopp den första halvtimman planar allt snabbt ut i en trist pratig intrig som har rätt lite med bränder att göra. Lever enbart på sitt namn, så mitt tips är att se om en av 90-talets mest klassiska rullar istället för att ödsla tid här - Eldstorm.
2022-01-20
Ettan är mycket bättre.
jonbo
2019-05-19
Går att titta på men inte något större kvalité. Huvudkaraktären är lite väl grinig ibland.