2.4

Bad Boys for Life

Mike Lowrey och Marcus Burnett börjar bli till åren. Medan Marcus funderar på att gå i pension, är Mike mer sugen på action än någonsin. De får det hett om öronen när en hämndlysten kartelledares änka och hennes son ställer in siktet på Mike.

Originaltitel Bad Boys for Life
Alternativ titel Bad Boys 3
Regissör Adil El Arbi, Bilall Fallah
Manus Joe Carnahan, Chris Bremner, Peter Craig
Genre Komedi, Action, Kriminalare, Thriller
Skådespelare Will Smith, Martin Lawrence, Vanessa Hudgens, Alexander Ludwig, Charles Melton, Paola Nuñez, Kate del Castillo, Nicky Jam, Joe Pantoliano, Theresa Randle, Jacob Scipio, DJ Khaled, Happy Anderson, Bianca Bethune, Dennis Greene

Andreas_
2021-08-18
Tredje och förhoppningsvis sista Bad Boys filmen som nu inte har regisserats av Michael Bay denna gång, vilket är synd för han har ju verkligen hittat sin stil nu efter att gjort båda tidigare Bad Boys filmerna med blandat resultat, första filmen katastrof, andra filmen klart bättre och snyggare men här tredje filmen har inte ens kvar samma manusförfattare heller, detta blir ett ganska hårt magplask tyvärr...Will Smith och Martin Lawrence har gått och blivit gubbar dessutom, Lawrence t.o.m en riktigt fet gammal gubbe. Filmen i sig kommer jag knappt ihåg trots att det bara var någon månad sedan jag filmen och det är inte ett bra tecken på att detta var någon direkt kvalitet men hursomhelst så är det inte lika kasst som första filmen även om skämten fortfarande är för barnsliga och fåniga och kemin mellan Smith och Lawrence inte håller längre...så jag hoppas verkligen att det slutar nu, en trilogi räcker. Betyget blir en stabil 2:a eftersom åtminstone actionscenerna är underhållande men inte mycket mer än så tyvärr, skådisarna kör på tråkig gammal rutin och Will Smith spelar som vanligt just bara Will Smith helt enkelt, någon karaktärsskådis är han verkligen inte...
RichardEk
2021-07-22
Standardaction som i stort följer den angivna mallen. Det är bra, det är spännande, om än inte överrumplande (så som ’Bad Boys II’). Det som sticker ut är Will Smiths utstrålning och närvaro framför kameran. Det är som ’48 timmar’, utan Eddie Murphy hade den filmen varit en dussinfilm. Även om ’Bad Boys for Life’ inte riktigt är lika mycket en berg-och-dalbana som ’Bad Boys II’, har den sitt underhållningsvärde genom sin rollbesättning, men även en del lyckade skämt och stundtals bra actionsekvenser.
isecore
2021-06-25
Smörja. Inte ens personkemin mellan Smith och Lawrence finns kvar. Det som finns är en stiliserad skit fylld med förutsägbar handling och löjligt övervåld. Sen strösslar man en massa ansträngd komik på det och tror det blir bra.
Zebulonm
2021-05-31
Allt pensionscrap och gudscrap drar ner betyget ett snäpp. Det vara bara för mycket.
elibaaba
2020-12-28
Såg den igår. Redan bortglömd. Dock roligt att Marcus dotters pojkvän fick följa med till trean, men om det är den största behållningen så säger deten del. Trist när 1:an är så otroligt bra och underskattad polisrulle.
2020-12-24
Med mycket låga förväntningar blev jag positivt överraskad av den här. En del nostalgi och bra action. Även hysterin känns lite mer nedtonad.
finkan
2020-12-12
Funkar men blir en tvåa
Djason
2020-11-24
Filmen lyfter aldrig, visst har den några roliga scener men Lawrence känns mest gammal och övergödd. Actionscenerna är bra men det känns som det räcker nu men slutet säger väl något annat kanske.
2020-11-13
Fy fan! Det är verkligen bort kastad tid att se på sådan här skit!!
erosagape
2020-09-26