2.4

Bad Country

Året är 1983 och den rutinerade kriminalpolisen Bud Carter från Baton Rouge infiltrerar söderns mäktigaste brottssyndikat. Efter att ha oskadliggjort dess främste mördare Jesse Weiland, övertalar Carter honom att bli informatör. Jesse bestämmer sig för att hjälpa till att störta syndikatet och dess ledare Lutin.

Originaltitel Bad Country
Regissör Chris Brinker
Manus Jonathan Hirschbein
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Amy Smart, Willem Dafoe, Neal McDonough, Matt Dillon, Tom Berenger, Chris Marquette, Bill Duke, JD Evermore, Kevin Chapman, Frederick Weller, Alex Solowitz, Christopher Denham, Ritchie Montgomery, Bob Walker, Dane Rhodes

Rele
2017-04-29
En spännande och våldsam film. Storyn och manuset var inget höjdare. Dafoe och väldigt många duktiga skådespelare höjer betyget till en trea.
Halofreak92swe
2016-10-30
Annorlunda snutfilm. Helt ok, Dafoe är grym och Berenger passar som skurkbossen. Svag 3.
Christofer
2015-11-06
Slätstruket på de flesta plan, ingenting som man inte har sett tusen gånger tidigare.
swampblues
2015-04-11
Intressanta karaktärer men inte mer.

2015-04-06
Ganska uddlös film. Man ingenting att ha den osedd. 3/10
Britz
2015-02-12
Bättre än förväntat efter att ha sett genomsnittsbetyget här. Tycker om miljöerna väldigt mycket, samt även skådespelet. Kändes trovärdigt rakt igenom, där jag dock tycker att slutscenen kändes lite för mycket "sista-bossen-stuket", vilket drar ner betyget rätt så mycket. Kändes onödigt att ha med! Så en stark 3:a..
Xeno
2015-01-06
Spännande rulle med många duktiga skådisar. Även om handlingen i stort är något tunn så känns filmen äkta och trovärdig. Tänk dokumentär snarare än arkadshooter...
jonbo
2014-08-18
Bärs upp av skådis-ensemblen.
isecore
2014-05-29
Tunn stämning, lite darrigt produktionsvärde och en underlig handling med för mycket transportsträckor.
ClintanTheKing
2014-05-10
Helt okej thriller/action som underhåller och bjuder på hyfsat fin spänning. Inga direkta nyheter kanske men det är väl det som gör den så stabil antar jag. F.ö. en mycket fin rollista med många intressanta namn. Såg tydligen "extended cut" på 104 min.