Bad Day to Go Fishing

Nywestern som utspelar sig på 60-talet på den sydamerikanska vischan. Allvarligt skadad efter brottningsmatchen på en provisorisk sportarena, arrangerad av en avdankad världsmästare och dennes manager, förs en man i ilfart till sjukhuset. Men vem är han? Och kommer han att överleva?

Originaltitel Mal día para pescar
Regissör Álvaro Brechner
Manus Álvaro Brechner, Gary Piquer
Genre Drama, Komedi, Western, 2000-tal
Skådespelare Gary Piquer, Jouko Ahola, Antonella Costa, Cesar Troncoso, Bruno Aldecosea, Alfonso Tort, Jorge Temponi, Jenny Goldstein, Ignacio Cawen

2014-11-04
+4. Bra spenning og stemning.
GroundhogDave
2013-12-16
Omotiverat seg.
pufred
2011-08-08
Tänkte på filmerna "the harder they fall", "midnight sting" , "the wrestler" & ""nacho libre" när jag såg denna! Bästa uruguyanska film jag sett!! Klart över förväntan.
Ponsbach
2011-06-07
En långsam film med dåligt beskriva karaktärer. Mycket fina miljöer och cool musik .
tompe
2011-06-03
Stark 3a. Fin musik, men lite tunn...
Ernie83
2009-12-16
Överaskande bra! Lite underdog-film med djup och humor. Hoppas att fler går och ser den.
Zipper
2009-11-29
Rekommenderad femma? Nej, absolut inte. Den var riktigt snygg emellanåt, musiken var grym och huvudrollen såg ut som en något yngre Harvey Keitel (och han var bra också). Brottarkaraktären var däremot inte särskilt välspelad, och filmen kom inte riktigt till liv förrän den sista kvarten. Då var det försent.