3.1

Bad Guy

Handlingen är fokuserad kring två personer, Han-Ki, en smågangster och hallick, och Sun-Hwa, en ung kvinnlig student, som efter att ha skuldsatt sig blir tvingad att prostituera sig – och därigenom hamnar under Han-Kis kontroll.

Originaltitel Nabbeun namja
Regissör Kim Ki-duk
Manus Kim Ki-duk
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Seo Won, Kim Yun-tae, Choi Yoo, Jo Jae-hyeon, Choi Duek-mun

Zebulonm
2018-09-24
Helt okey. Trofde jag hörde fel först i slutet. Men detcstämde blott en dag med Carola.
RustyFilm
2016-12-09
Har sett de flesta av Kim Ki Duks filmer. Stilen känns igen även här men detta är nog hans tröttsammaste försök att skapa ”konst film”. Slutet bjuder på en svensk oväntad överraskning. Passar bra in i sammanhanget. Eller??
sparriskrigarn
2013-08-16
Nästan obeskrivligt dålig och farsartad, som en parodi på film. Alla elaka män har stenansikten och ser onda ut, samt delar ut rallarsvingar hela tiden. Skådespeleriet och dialogerna är så usla att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta.
Dobegirl
2012-05-04
Hrmm... Jag väntade mig varken det meningslösa slutet eller låten! Slutet drog ner betyget till en svag tvåa, håller med om att det är svårt att sätta betyg på denna filmen. Den hade kunnat sluta så mkt starkare och så mkt bättre....
PeterTheW
2010-11-21
En fyra? Vad fan. Kim kan göra film, det har jag sett i Samaritan Girl och Järn-trean framförallt. Däremellan gör han dock en hel del riktigt svaga filmer. Jag känner inget för någon av karaktärerna, möjligen flickan, men alla känns så menlösa och ointressanta. Det är mest mer tråkig kvinnosyn. Däremot vet han hur man oförusägbara filmer... och låten i slutet var det ingen som väntade sig, nej.
Kreepy
2010-10-10
Låten i slutet var SJUKT otippad.
psychonaut
2010-08-31
filmen som ligger i grunden till min estetikbaserade fascination för prostitution som idé.. Jag minns inte mycket men en sak minns jag, skyltfönster, det räcker för mig! Tack tack
Rickelin
2010-07-13
Svårt. Jag gillar huvudrollsinnehavarna. De är väldigt trovärdiga och intensiva. Svårt att förstå hur det tänker dock. Ofta svårt också att förstå vart filmen är på väg vilket får mig att tappa suget. Shysst filmat och som nämn också väldigt otippat o lustigt med Carolas "Blott en dag" :) Svaag 3:a
pink.f
2010-05-28
Brutal och fin. Brutalt fin.

2010-02-04
Ännu en svag film av Kim Ki-duk. Klarar sig precis upp på en tvåa. Sen att det är överraskande lite naket gör förstås inte saken bättre.