3.7

Bad Habits

Utforskar teman som misshandel, otrohet, anorexia, kontroll och ångest. I handlingens centrum står en familj och dess medlemmars relationer till mat.

Originaltitel Malos Habitós
Regissör Simón Bross
Manus Ernesto Anaya, Simón Bross
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Ximena Ayala, Elena de Haro, Aurora Cano, Elisa Vicedo, Emilio Echevarría, Patricia Reyes Spíndola, Milagros Vidal, Héctor Téllez, Marco Treviño

HerrArne
2010-10-29
Bildmedveten och drabbande i sina skickliga växlingar mellan de parallella handlingarna. En film som växer efterhand.
Niniel
2008-10-23
Alltså gud, vilken tung film. Det var svårt att resa sig ur biostolen under eftertexterna, det kändes i bröstet liksom, som en tung börda. Nu när jag kommit hem från filmvisningen känner jag mig fortfarande helt påverkad av filmen, känner fortfarande den där tyngden i bröstet. Jag ska äta nu, men det känns på nåt vis inte så lockande efter filmens behandling av ämnet mat och matvanor. Ämnet berörde verkligen, och filmens karaktärer, den var väldigt engagerande. Riktigt bra film helt klart. Sen var den snygg också.
Muzzic-Maria
2008-02-02
Hemsk film - på ett bra sätt. Välspelat.
MuiMui
2008-01-31