2.8

Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans

Vi får följa en polis vardag, hans utredningar i mordfall, men även hans egna drifter, ovanor och missbruk. Han har stora spelskulder och satsar mer och mer för att kunna betala av sina skulder. Han missbrukar droger, söker sig till prostituerade och använder sin ställning till att utnyttja tonårsflickor sexuellt. Under en utredning kring morden på fem senegalesisk invandrare, börjar han dock fundera över sin livsstil.

Originaltitel The Bad Lieutenant: Port of Call ? New Orleans
Regissör Werner Herzog
Manus William M Finkelstein
Genre Drama, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Nicolas Cage, Eva Mendes, Val Kilmer, Xzibit, Fairuza Balk, Shawn Hatosy, Jennifer Coolidge, Tom Bower, Vondie Curtis-Hall, Brad Dourif, Denzel Whitaker, Irma P Hall, Shea Whigham, Michael Shannon, Joe Nemmers
Betygsantal 2019

Bomkia
2018-05-10
Jag gillade faktiskt Cage i denna, passar hans sliskiga skådespeleri. 3a.
Jamesa
2018-03-29
Hmm, svårbedömd. Cage är krystad,överspelande och rätt dålig som vanligt, men kanske bättre än vanligt. Troligen det bästa han gjort sedan Farväl Las Vegas. Filmen stretar på och kämpar hela tiden, vill vara bra och hamnar ibland där om än inte hela tiden, blir utan rytm och känns pretantiös. Utan Cage klar 3:a, med Cage tveksam 3:a. Men det får bli där den hamnar för tillfället. Vill dock inte se den igen. (svammel)
NekkruEvul
2017-11-08
Kan tyvärr inte låta bli att jämföra denna med originalet och denna är väldigt mycket sämre. Förmodlige rätt mycket bättre om man inte sett förlagan dock.
2017-10-25
stgurgel
2017-05-08
Det här var inte kul. Remakes är satan och Nicolas Cage är lika illa som vanligt
picklessmulan
2016-12-26
Tycker detta var en mycket bra film. Intressant med satiriska inslag. Action blandad med Svart komedi. Cage gör en fantastiks roll.
2016-10-28
Nicolas Cage gör väldigt bra ifrån sig men det här är ändå en av de sämre filmerna han medverkat i. Den är inte jättedålig men han har varit med i bättre.
AW8
2015-08-15
Avsiktligt eller inte, Nic Cage bjuder på en underbart galen kriminal-komedi.
Sir_Lord
2015-04-10
Ganska bra film men Nicolas Cage överspelar å det grövsta bitvis.
Salvation_Mind
2015-03-17
Tyckte det var ett litet nöje att följa Nicolas Cage störda karaktär.