2.4

Bad Santa 2

Ho! Ho! Ho! Billy Bob Thornton är tillbaka som Willie Soke, den elakaste tomte världen har skådat och inte har han skärpt sig med åren heller. Marcus har släppts ut ur fängelset och söker upp Willie för att presentera en ny briljant plan, men Willie har svårt att lita på sin kortväxte kumpan som försökte ha ihjäl honom innan han åkte in. Thurman Merman är också tillbaka och har hunnit bli 21, och är officiellt en man, vilket skrämmer vettet ur Willie. Till råga på allt får han sin mamma Sunny på halsen och deras förhållande är minst sagt laddat.

Originaltitel Bad Santa 2
Regissör Mark Waters
Manus Shauna Cross, Johnny Rosenthal
Genre Drama, Komedi, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Billy Bob Thornton, Tony Cox, Kathy Bates, Christina Hendricks, Ryan Hansen, Brett Kelly (I), Jeff Skowron, Jenny Zigrino, Cristina Rosato, Mike Starr, Octavia Spencer

dudson
2019-02-17
Helvete satan detta var den roligaste/ sjukaste komedi jag sett på år &dar! Den slitne Billy Bob är fan sanslöst underbar i sin 7 svåra år fylle roll#) Spektaklet har verkligen inga gränser då allt skämtas det om. the n- word. dvärgar och utflippad sex. Inget är off-limits här. och det är filmens styrka! Klockren 4+
WillyV
2019-01-11
STARK trea. Skrattade fler gånger. Nära ettan:
jonbo
2019-01-03
Tomgång
dafreakish
2018-12-24
Inte i närheten av ettan när det gäller egentligen någonting. Förhastat, slarvigt och överdrivet vulgärt trots några hysteriskt roliga scener. I slutändan känns det dock mest onödigt.
arruba
2018-02-08
Alltså första kvarten är helt fenomenal, det sjuka från den första filmen blir bara sjukare här, Billy Bob och dvärgen är så löjligt roligt team att jag bara sitter och njuter. Klassisk julfilm som kommer hänga med framöver i julfirandet.
Zok
2018-01-28
Gillar första filmen och även denna.
vonadel
2017-12-27
Efter att sett om ettan var det då dags för denna. Kan inte riktigt förstå att så många tycker att denna är så fruuuktansvärt mycket sämre än ettan. Tycker de håller ungefär samma nivå. Möjligt att ettan är lite bättre. 6/10
TURGUT
2017-12-27
Förvaltar verkligen inte sitt arv, hur lyckas man att göra en så usel uppföljare till en så bra film. Kanske är en film som man ska låta bli att göra uppföljare på? Har man sett den första men inte sett denna så avråder jag från att se denna!
2017-12-26
Den är ju inte riktigt lika bra som ettan men den är ändå väldigt bra. Billy Bob Thornton är klockren som Willie och gillar man ettan så tycker jag att man ska ge tvåan en chans också.
TimBuckley
2017-10-01
Typisk uppföljare. Anledningarna till att den första tycktes om finns kvar och den är därför sevärd. Men samtidigt så är allt lite urvattnat. Dock inte pga att saker repeteras, utan på grund av ett mindre minnesvärt manus. Ungen från den första filmen kunde gärna ha skippats då han är en ganska dålig skådespelare. Sevärd 2a.