2.3

Bad Teacher

Den svärande och hänsynslösa Elizabeth är direkt olämplig för sitt jobb som lärare. Hon smygdricker under lektionerna, röker på och vill ingenting hellre än att gifta sig rik så hon kan sluta det jobb hon hatar. När hon blir dumpad av sin fästman börjar hon samla in pengar för att kunna förstora brösten och ställer in siktet på en ung och rik lärarvikarie. Hon får dock konkurrens av sin överenergiska kollega Amy samtidigt som hon måste hantera den sarkastiska gymnastiklärarens närmanden.

Originaltitel Bad Teacher
Regissör Jake Kasdan
Manus Gene Stupnitsky, Lee Eisenberg
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Cameron Diaz, Lucy Punch, Jason Segel, Justin Timberlake, Phyllis Smith, John Michael Higgins, Thomas Lennon, Jillian Armenante, Matthew J Evans, Kaitlyn Dever, Kathryn Newton, Igal Ben Yair, David Paymer, Molly Shannon, Eric Stonestreet, Alanna Ubach

Skapad 2019-12-11 av cineasten89
Bad Teacher verkar klyschartat vid första anblicken. En elak och dålig lärarinna som trånar efter skolans snygga vikarie och som gör allt för att bli populär och tävla mot skolans populäraste...   Läs mer »

2018-04-03
Sist jag såg denna film - vilket var några år sen nu - så tyckte jag att den var asrolig. Nu har jag precis sett om den och idag kan jag faktiskt inte begripa hur jag kunde gilla det här eländet. Som helhet är den bara seg och tråkig och i övrigt är den bara larvig och överdriven. Sänker betyget från 5 till 1 nu.
NoWireHangers
2017-09-18
Cameron Diaz är bra som vanligt men storyn är det inte mycket med och någon skrattfest blir det aldrig, bara lite småroligt emellanåt.
yrkeschaufföre
2017-08-24
Själva filmen är nog en tvåa men jag gillar Cameron och Jason så trean får vara kvar.
Murvel48
2017-07-23
Halvtaskig film men "Annie Lööv" var rätt bra.
TimBuckley
2017-07-02
(rek 2a) Har aldrig riktigt sett poängen med Cameron Diaz. Men i övrigt ett ytligt trivsamt tidsfördriv. 2a.
Sunken25
2016-12-21
Svag film, inte ens Jason Segel kan rädda detta tunna manus.
kexchokladet
2016-10-16
Jeeezuuus christ......
2016-08-19
Väldigt rolig och underhållande komedi. Cameron Diaz är alltid bra.
wasteoftime
2016-04-03
Att kalla det här för en komedi är som att kalla Kalle Anka djupt filosofisk. Knas. Det här är så om vartannat buskis och omoget, samtidigt som den verkar göra något slags anspelningar på att vara lite intelligent och sexig. Det gör ju att den blir varken eller. Faller helt emellan. Katastrof. På alla plan. 7,9 på SH-skalan.
Ihsahn
2015-12-31
Riktigt usel och helt humorbefriad. Ända räddningenr Jason Siegel.