3.3

Bad Times at the El Royale

Sju främlingar, som alla bär på var sin mörk hemlighet, träffas på det nedgångna hotellet El Royale i Lake Tahoe. Under en ödesdiger natt kommer alla få sin chans till försoning ? innan helvetet brakar loss...

Originaltitel Bad Times at the El Royale
Regissör Drew Goddard
Manus Drew Goddard
Genre Mysterium, Kriminalare, Thriller, Drama, 2010-tal
Skådespelare Jeff Bridges, Cynthia Erivo, Dakota Johnson, Jon Hamm, Chris Hemsworth, Cailee Spaeny, Lewis Pullman, Nick Offerman, Xavier Dolan, Shea Whigham, Mark O'Brien, Charles Halford, Jim O'Heir, Gerry Nairn, Alvina August, London Morrison, Bethany Brown

haajen
2019-10-13
Svag trea till en film som börjar så bra men som sedann tappar och bara blir seg och utdragen den sista timmen. Onödigt lång.
asasae
2019-08-25
En snyggt paketerad film, som bygger direkt upp en känsla av kvalitet och klass. Flera spännande karaktärer. För att få högsta betyg skulle filmen kortas ned, komprimerats och gjorts mindre våldsam. Men trots allt, en mycket bra film!
karlmats
2019-08-04
Det tog sex år innan Goddard klämde ur sig en andra film efter den suveräna The Cabin on the Woods och redan nu börjar man ana en viss stil på den här gubben. Jag hade ganska höga förväntningar på Bad Times och till stor del måste jag säga att de infriades. Visst försöker den väldigt hårt med att vara cool och den typen av självmedvetenhet brukar jag vara allergisk mot, men i det här fallet håller jag med istället för att gnälla. Att berätta en story från flera olika vinklar brukar jag inte heller gilla, men det funkar ganska bra här då Goddard är kreativ i vad han väljer att visa och det är väldigt stilig presentation. Egentligen är det väl inte mycket substans här, men det är underhållande hela vägen och det kan vi väl tacka de många bra karaktärerna och skådespelarna för. Bridges är alltid underhållande, Ervio har en karriär framför sig efter debuten här, Dakota Johnson kanske har kommit ur 50 shades-facket lite grann och Hamm och Hemsworth rundar ut på ett bra sätt. Det som jag gillar mest är nog att jag hela tiden vill veta mer om karaktärerna och handlingsutvecklingen. Samtidigt förstår jag att man kan ogilla detta också, det bygger ju lite på att man gillar Goddards stil, annars kan det nog falla ganska platt. Själv tycker jag att golvet sätts på en 3a från första stund men tyvärr lyckas den inte övertyga mig riktigt om att den förtjänar mer, men rätt stark är den ändå.
2019-06-09
Otroligt snygg och med en snårig story som man redan från start förstår komma spåra iväg åt håll man inte räknade med. Nu står det tyvärr och stampar rejält stundtals under den långa speltiden och mycket av det som byggts upp kändes bortslösat. Slöseri på en enorm potential.
WillyV
2019-03-20
Sevärd, om inte annat som riktigt snyggt paketerad och tillräckligt välspelad underhållning.
Teodor
2019-03-15
Intressant story och bra skådespeleri. Stark trea.
Neuros
2019-03-03
Cynthia Erivos karaktär kan vara bland det bästa jag sett på väldigt länge. Filmen hoppar i manuskvalité men är superbt filmad rakt igenom.
Ghostface
2019-02-16
Detta är utspårat på fel sätt.
AdamB-film
2019-02-09
Jag vill gilla den mer än vad jag gör. Men i slutändan får jag bara ut att den är stilistisk men ointressant, och kanske lite för skruvad i en sådan i utgångsläget ordinär set-up.
Benisakura
2019-01-31
Spretig men finns en hel del härliga scener!