Bad Times at the El Royale

Sju främlingar, som alla bär på en mörk hemlighet, träffas på det nedgångna hotellet El Royale i Lake Tahoe. Under en ödesdiger natt kommer alla få sin chans till försoning – innan helvetet brakar loss...

Originaltitel Bad Times at the El Royale
Regissör Drew Goddard
Manus Drew Goddard
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Jeff Bridges, Cynthia Erivo, Dakota Johnson, Jon Hamm, Chris Hemsworth, Cailee Spaeny, Lewis Pullman, Nick Offerman, Xavier Dolan, Shea Whigham, Mark O'Brien, Charles Halford, Jim O'Heir, Gerry Nairn, Alvina August, London Morrison, Bethany Brown, Rebecca Toolan, Hannah Zirke, Billy Wickman, Charlotte Mosby, William B Davis, Manny Jacinto, Tally Rodin, Sophia Lauchlin Hirt, Jonathan Whitesell, Synto D Misati, Austin A.J. Abell, Katharine Isabelle, Sarah Smyth

Commandante
2021-05-15
Hade inga förväntningar men blev positivt överraskad!
BarryHero
2021-04-21
Filmen är kanske inte egentligen värd en fyra men jag uppskattar ändå originaliteten och försöket att göra en ambitiös film av den här sorten. Det är inget snack om att man har inspirerats av Quentin Tarantino men tyvärr är varken karaktärerna eller dialogen ens i närheten av Tarantino-nivå. Av någon anledning lämnar man en hel del mysterier i dunklet även efter filmens slut vilket kanske är för att uppmuntra en dialog efteråt. Härligt foto och härliga musikmontage med framför allt Jeff Bridges som är kul att följa. Även Bill Pullmans son Lewis Pullman imponerar i sin roll (som jag fått skjuts av i form av hotell-"shuttle driver" i LA i början av 2010-talet). Filmen innehåller en del legendariska scener som man kommer bära med sig längre.
Zahmel
2020-09-11
Startar OK och lite intressant men som andra nämnt så är den för lång, drar ut i långa Tarantino monolog försök. Hade kunnat vara en stabil 3a om den kortats ned ordentligt.
coastaltown
2020-08-22
ungefär 40 minutes för lång, och med vissa märkliga val. men annars okej underhållning när man är seg i huvudet :)
2020-07-19
Allt känns alldeles för osannolikt slumpartat för att jag ska orka bry mig. Den är även så ansträngt oförutsägbar att den nästan blir förutsägbar. Dessutom är den onödigt långsam. Men den har sina stunder och den är inte direkt dålig. (6+/15)
Andreas_
2020-06-24
Klart underhållande Tarantino light film kan man säga, intressant story som tar många svängar och hoppar lite fram och tillbaka, många bra skådisar, speciellt Jeff Bridges som glänser rejält men betyget blir inte högre än en 3:a och det är mest för att efter en riktigt fin inledning sedan bara avtar kan man säga, när bitarna faller på plats efter första timmen ungefär så dör filmen lite och den kommer som inte riktigt igen med någon ny sväng eller u-sväng, snyggt filmad och cool miljö och perfekt uppsättning för att vara en riktigt spännande mystery film, men tyvärr, det blir bara mediokert, speciellt med slutet, men tack vare riktiga bra skådisar som håller intresset vid liv, så blir det ändå en stark 3:a i betyg och har man nästan 2h och 30min över och är lite smygkåt på Tarantino så kanske man ändå skulle ge denna en chans, helt okej och betyget blir en stark 3:a
Christofer
2020-05-06
2020-05-03: Känns väldigt Tarantino. Snyggt foto och grymt soundtrack bygger stämningen, där själva storyn kanske inte lever upp till betyget, men inramningen väger upp.
GrandMaster_E
2020-05-02
Egentligen är ju detta 3,5 av 5. Den startar jättebra, planar ojämt ut och sätter sedan landning tillfredsställande.
myslas
2020-04-29
Ingen film jag känner att jag skulle vilja se om i framtiden men det är snyggt och underhållande. Lite väl lång. Svag trea.
setterwall
2020-01-30