3.1

Bad Times at the El Royale

Sju främlingar, som alla bär på en mörk hemlighet, träffas på det nedgångna hotellet El Royale i Lake Tahoe. Under en ödesdiger natt kommer alla få sin chans till försoning – innan helvetet brakar loss...

Originaltitel Bad Times at the El Royale
Regissör Drew Goddard
Manus Drew Goddard
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Jeff Bridges, Cynthia Erivo, Dakota Johnson, Jon Hamm, Chris Hemsworth, Cailee Spaeny, Lewis Pullman, Nick Offerman, Xavier Dolan, Shea Whigham, Mark O'Brien, Charles Halford, Jim O'Heir, Gerry Nairn, Alvina August, London Morrison, Bethany Brown, Rebecca Toolan, Hannah Zirke, Billy Wickman, Charlotte Mosby, William B Davis, Manny Jacinto, Tally Rodin, Sophia Lauchlin Hirt, Jonathan Whitesell, Synto D Misati, Austin A.J. Abell, Katharine Isabelle, Sarah Smyth

2020-07-19
Allt känns alldeles för osannolikt slumpartat för att jag ska orka bry mig. Den är även så ansträngt oförutsägbar att den nästan blir förutsägbar. Dessutom är den onödigt långsam. Men den har sina stunder och den är inte direkt dålig. (6+/15)
Andreas_
2020-06-24
Klart underhållande Tarantino light film kan man säga, intressant story som tar många svängar och hoppar lite fram och tillbaka, många bra skådisar, speciellt Jeff Bridges som glänser rejält men betyget blir inte högre än en 3:a och det är mest för att efter en riktigt fin inledning sedan bara avtar kan man säga, när bitarna faller på plats efter första timmen ungefär så dör filmen lite och den kommer som inte riktigt igen med någon ny sväng eller u-sväng, snyggt filmad och cool miljö och perfekt uppsättning för att vara en riktigt spännande mystery film, men tyvärr, det blir bara mediokert, speciellt med slutet, men tack vare riktiga bra skådisar som håller intresset vid liv, så blir det ändå en stark 3:a i betyg och har man nästan 2h och 30min över och är lite smygkåt på Tarantino så kanske man ändå skulle ge denna en chans, helt okej och betyget blir en stark 3:a
Christofer
2020-05-06
2020-05-03: Känns väldigt Tarantino. Snyggt foto och grymt soundtrack bygger stämningen, där själva storyn kanske inte lever upp till betyget, men inramningen väger upp.
GrandMaster_E
2020-05-02
Egentligen är ju detta 3,5 av 5. Den startar jättebra, planar ojämt ut och sätter sedan landning tillfredsställande.
myslas
2020-04-29
Ingen film jag känner att jag skulle vilja se om i framtiden men det är snyggt och underhållande. Lite väl lång. Svag trea.
setterwall
2020-01-30
Otrolig öponingsscen!
haajen
2019-10-13
Svag trea till en film som börjar så bra men som sedann tappar och bara blir seg och utdragen den sista timmen. Onödigt lång.
asasae
2019-08-25
En snyggt paketerad film, som bygger direkt upp en känsla av kvalitet och klass. Flera spännande karaktärer. För att få högsta betyg skulle filmen kortas ned, komprimerats och gjorts mindre våldsam. Men trots allt, en mycket bra film!
karlmats
2019-08-04
Det tog sex år innan Goddard klämde ur sig en andra film efter den suveräna The Cabin on the Woods och redan nu börjar man ana en viss stil på den här gubben. Jag hade ganska höga förväntningar på Bad Times och till stor del måste jag säga att de infriades. Visst försöker den väldigt hårt med att vara cool och den typen av självmedvetenhet brukar jag vara allergisk mot, men i det här fallet håller jag med istället för att gnälla. Att berätta en story från flera olika vinklar brukar jag inte heller gilla, men det funkar ganska bra här då Goddard är kreativ i vad han väljer att visa och det är väldigt stilig presentation. Egentligen är det väl inte mycket substans här, men det är underhållande hela vägen och det kan vi väl tacka de många bra karaktärerna och skådespelarna för. Bridges är alltid underhållande, Ervio har en karriär framför sig efter debuten här, Dakota Johnson kanske har kommit ur 50 shades-facket lite grann och Hamm och Hemsworth rundar ut på ett bra sätt. Det som jag gillar mest är nog att jag hela tiden vill veta mer om karaktärerna och handlingsutvecklingen. Samtidigt förstår jag att man kan ogilla detta också, det bygger ju lite på att man gillar Goddards stil, annars kan det nog falla ganska platt. Själv tycker jag att golvet sätts på en 3a från första stund men tyvärr lyckas den inte övertyga mig riktigt om att den förtjänar mer, men rätt stark är den ändå.
2019-06-09
Otroligt snygg och med en snårig story som man redan från start förstår komma spåra iväg åt håll man inte räknade med. Nu står det tyvärr och stampar rejält stundtals under den långa speltiden och mycket av det som byggts upp kändes bortslösat. Slöseri på en enorm potential.