3.8

Badhuset

Herr Liu driver tillsammans med sin förståndshandikappade son ett traditionellt badhus i Beijing. En dag dyker hans andra son Da upp, han har fått ett brev från brodern och tror att deras far har avlidit. Det hela var dock ett missförstånd och Da finner fadern vid god vigör. Da, som har blivit affärsman i Shenzhen i stället för att stanna i familjeföretaget, dröjer sig nu kvar hos sin far och sin bror i badhuset i sitt barndomskvarter. Badhuset är den självklara samlingspunkten för kvarterets män, där de träffas för att prata och spela spel, och herr Liu sköter både ryggskrubbning och själasörjning åt sina gäster.

Originaltitel Xizao
Alternativ titel Shower
Regissör Zhang Yang
Manus Cai Shangjun, Diao Yi\'nan, Zhang Yang, Huo Xin, Liu Fendou
Genre Komedi, Drama, 90-tal
Skådespelare Jiang Wu, Zhu Xu, Pu Quanxin, Du Jiayi, Li Ding, Zeng He, Lao Lin, Lao Wu, Zhang Jinhao, Du Peng

Korintkaka
2014-07-31
En film med subtila nyanser och mycket värme. Enkel och mänsklig. Feelgood :)
#54
2012-01-25
Fin film.
foppa99
2009-12-03
ja jag mös xå.. visst är den löjligt förutsägbar.. men vad gör det när den är fylld av värme o saker att skratta åt!?
Albion
2009-05-06
En varm och glad skildring av livet kring ett badhus. Mycket värme som sagt och betyget blir en 4;a
grodansson
2009-04-04
sjukt söt (sliskig) film med sliten tematik, sticken bröt för mkt, slutet fjantigt, och jag satt ändå å mös :)
Tonti
2008-03-17
Ett ganska sympatiskt försök men filmen är helt enkelt inte tillräckligt skickligt gjord för att engagera.
tomatburgare
2007-08-23
fan vad den är fin. klassiker.
ouimadame
2007-08-10
fin och härlig, men ganska tråkig.
Nena2000
2007-05-11
Älskar denna filmen, den har värme, humor, tragik....
precineadd
2007-05-01
hade totalt lyckats missa att sätta betyg på den här. ser jag om den blir den nog en femma, för det är en film som blir bättre varje gång man tänker på den och då är den redan fruktansvärt bra till att börja med.