3.4

Bagdad Cafe

Bagdad Café är ett ruckel i utkanten av Mojaveöknen. Hit anländer en främling en dag. Barmen sväller i den gamla dressen, fjädrarna i tyrolerhatten vajar och bakom henne blandar sig märkena av högklackat med hjulspåren från den knirrande resväskan. Hon är Frau Jasmin Münchgstettner från Rosenheim i Tyskland. Hon beslutar sig för att stanna hos de udda motellgästerna men möts av misstro. Främst från ägarinnan, en vildögd och bitter kvinna. Men med en golvmopp, lite musik och en magisk låda lyckas Jasmin skapa under.

Originaltitel Out of Rosenheim
Regissör Percy Adlon
Manus Eleonore Adlon, Percy Adlon, Christopher Doherty
Genre Komedi, Drama, 80-tal
Skådespelare Marianne Sägebrecht, CCH Pounder, Jack Palance, Christine Kaufmann, Monica Calhoun, Darron Flagg, George Aguilar, G Smokey Campbell, Hans Stadlbauer, Alan S Craig, Apesanahkwat, Ronald Lee Jarvis, Mark Daneri
Betygsantal 1973

sawa
2019-03-27
Lite väl mycket skrik i början, och ett slut som var lite för tillrättalagt, annars en trivsam film. Fint ledmotiv.
2017-10-25
okidoki
2015-08-15
Ledmotivets passionerade uttryck stämmer inte alls med denna buskis.
tvamvarg
2015-08-14
Den var ju lite... udda. Men på ett bra sätt. Kan dock till viss del hålla med Debbie.
snyltare
2014-07-12
Helt underbar film!
duvet
2013-12-09
7 /10
La_suede
2013-10-20
Det där var ju precis så fint som det lät
Sarakin76
2013-10-04
Helt fantastisk varm, fin og original film.
Dele
2012-04-14
Trevlig feelgood.
Jonas77
2012-03-23
Måste ses. "One hit wonder" för Adlon (o Sägebrecht). CCH har synts i någon mer film (Avatar är ju inte helt okänd, fast lite svårt känna igen henne.)